Haters Back Off

Sinds ik Netflix heb, gaat er echt een wereld voor mij open. Allemaal leuke films en series kijken, daar teken ik voor! Miranda Sings is een bekende YouTuber die ik al een tijdje volg en ik zag dat haar serie Haters Back Off op Netflix is. Al snel raakte ik nieuwsgierig en ging ik deze serie kijken. Acht afleveringen van elk een half uur lang, dat is dus een korte series waar je zo doorheen bent! Ik was heel benieuwd hoe het personage Miranda Sings (bedacht door Colleen Ballinger) in een serie zou zijn.

Miranda is een nogal gek, slonzig en arrogant meisje met veel te veel lippenstift rondom haar mond. Ze woont samen met haar moeder, zus en domme oom en haar buurjongen is helemaal verliefd op haar. Miranda besluit om beroemd te worden door op YouTube een kanaal te beginnen en daar haar zangkunsten te laten vertonen. Alleen kan ze helemaal niet zo goed zingen en vinden de meeste mensen haar behoorlijk irritant…

Als je al een paar video’s van Miranda Sings hebt gezien, kan je je al snel voorstellen hoe Miranda is. Ze is echt een geniaal kind waar ik vaak om heb moeten lachen met haar rare fratsen en overdreven ideeën. Als Miranda Sings-fan kan je dus al snel in het verhaal komen. In haar video’s had ze het af en toe over haar oom en in de Netflix-serie is hij dan eindelijk te zien! Miranda woont in een wat apart gezin. Haar oom is een beetje een nietsnut en is er heilig van overtuigd dat hij als de manager van Miranda haar een echte superster kan laten maken. Haar moeder doet net alsof ze heel ziek is en haar zus is de artistieke geest die zich totaal niet op haar plek voelt bij al deze idioten. Dan hebben we ook nog de buurjongen van Miranda die haar elke dag een ijsje komt brengen (waarbij het ijsstokje altijd meeneemt voor zijn kunstwerk waarin hij zijn liefde uit voor Miranda). De karakters zijn echt hilarisch en komen in echt gekke situaties terecht. Het is zo grappig om een soort kijkje achter de schermen te krijgen, je ziet eindelijk hoe Miranda het zou doen in de echte wereld.

Elke aflevering staat wel in het teken van Miranda die een bepaalde actie uitvoert om beroemd te worden. In het begin wordt ze nauwelijks op YouTube bekeken, maar door de serie heen zie je dat ze steeds meer bekendheid krijgt. De humor is af en toe een beetje flauw, maar aan de andere kant is dat ook precies de humor die je van Miranda Sings gewend bent. Wat ik vooral indrukwekkend vond aan de serie is de wat serieuze laag erachter. Uiteindelijk zit er toch veel drama in de serie, waardoor het toch heel zielig kan worden bij bepaalde scènes. Haters Back Off heeft iets aandoenlijks, zeker als je de hele familie bij elkaar ziet.

Haters Back Off eindigt met een wat open einde en Netflix heeft al bekend gemaakt dat er een tweede seizoen gaat komen! Miranda Sings komt hopelijk dus snel terug met wat nieuwe afleveringen. De serie kijkt lekker weg en zeker als je Miranda Sings al wat langer kent, kan je enorm genieten van haar verhaal. Aanradertje dus!