Jeuk

Nederlandse series kunnen best komisch zijn, en dat bewijst Jeuk maar weer! Jeuk is een Nederlandse comedy-serie van Thomas Acda en Peter Heerschop. De mannen spelen zichzelf en beleven de meest gênante maar komische avonturen.

De afleveringen kan je los van elkaar zien. Elke aflevering zit vol flauwe maar hilarische humor met de meest ongemakkelijke situaties die je je maar kunt voorstellen. Thomas en Peter zijn twee simpele mannen die zichzelf altijd in de nesten kunnen werken. Beide mannen hebben een relatie, maar daar hebben ze vaak genoeg problemen mee. Peter heeft altijd weer stiekem relaties met andere vrouwen maar komt er mee weg, Thomas flikt het om idiote dingen te doen.

Ik hou vooral van de mate van ongemakkelijkheid in deze serie. Wat er ook gebeurd, het ergste wat deze twee mannen kan overkomen gebeurd en geeft deze serie zo veel humor. Thomas en Peter moesten bijvoorbeeld een keer in hun nakie ontsnappen aan de politie in Friesland, werd Thomas een keer opgepakt door de politie toen hij een Smurfen-cd uit zijn auto wilde halen toen hij dronken was en de schoonouders van Thomas komen er een keer achter dat hij een sexy schoonmaaksterpak had gekocht voor zijn vriendin… Hoe ongemakkelijk kun je het hebben! Ik lach me helemaal kapot tijdens een aflevering en ik ben niet de enige, want mijn ouders en zusje piesen ook haast in het broek van het lachen!

Deze serie is niet voor hele jonge kijkers, dus een echte familieserie is het niet, maar deze serie is ideaal om eens schaamteloos te kijken naar wat flauwe maar hilarische humor, er zijn altijd wel situaties in deze serie waarin je je een beetje in herkent, alleen zijn ze dan zo belachelijk groot neergezet zodat je blij bent dat jij niet zulke grote blunders maakt zoals Thomas en Peter. Een van de leukste comedy’s die er is, Nederlanders hebben zeker wel humor!