Log Horizon – Seizoen 1

Wat trouwe volgers weten waarschijnlijk wel dat ik best gek ben op het kijken van anime. Japanse tekenseries zijn gewoon heel gaaf en zien er fantastisch uit! Verhalen die zich afspelen in games vind ik meteen al heel tof, Log Horizon is hier een perfecte combinatie van! In deze anime zijn er duizenden spelers die terecht komen in de MMORPG Elder Tales en ze kunnen niet terug naar de echte wereld. De wereld van Log Horizon is net als onze wereld, alleen zijn alle afstanden gehalveerd (je bent dus sneller op een plek) en er leven allemaal magische wezens. Wat moeten alle spelers doen om terug naar de echte wereld te komen? Je volgt het verhaal van duizenden Japanse gamers die terecht komen in Elder Tales.

Log Horizon is een serie die het niet moet hebben van alle spanning, maar juist om strategieën en het verkrijgen van macht. De spelers in Log Horizon zijn eerst wat verbaasd over deze nieuwe wereld, maar uiteindelijk wennen ze hieraan en merken ze dat het normale leven door kan gaan. Vele personen zitten al in een guild (een groepsverband waar vele spelers in zitten), maar een select groepje heeft dit nog niet. Zij komen bij elkaar en langzaam starten ze hun eigen guild, Log Horizon. Hierbij worden slimme plannen bedacht om hogerop te komen. Shiroe is het meesterbrein die ingenieuze dingen bedenkt om hogerop te komen in het stadje waar ze zitten. Hij wordt geholpen door Naotsugu, een sterke vrolijke jongen die gek is op knappe dames, en Akatsuki, een verlegen maar trouw meisje. Het drietal wordt ondersteund door vele andere personen, maar ze merken al snel dat Elder Tales een gecompliceerde wereld is en dat de spelregels flink zijn veranderd sinds hun verplaatsing naar het spel.

In het begin moest ik erg inkomen in het verhaal. Ik verwachte veel gevechten en veel actie, maar dit viel reuze mee. In plaats van dat alle gamers dolgraag terug willen keren naar hun eigen thuis, vinden ze hun plek in de gamewereld juist prima. De serie focust zich vooral op het uitbreiden van machtspelletjes in de wereld van Elder Tales en wat voor problemen er zijn. Wat dacht je van alle karakters in de game die er standaard inzitten (ook wel NPC’s genoemd)? Zij bestaan ook nog in deze wereld, maar zij sterven meteen als ze worden gedood. Voor de gamers is dit niet het geval, zij zullen net als in de game weer terugkeren in de wereld. Dit kan dus voor veel machtsproblemen zorgen. Je moet de achtergrond achter Elder Tales dus interessant vinden, anders vind je deze serie niet zo leuk als je had gehoopt. Gelukkig is er aan het eind van het seizoen meer actie en was er één aflevering die ik erg gedenkwaardig vond. SO MUCH FEELS!

De personages vind ik zelf erg leuk en zijn ook typisch Japans. Ze zijn heel vrolijk, andere personages zijn juist erg slim en weten de bijzonderste dingen te bedenken en bepaalde personages doen je ogen soms rollen door de cliché’s. Naast de personages is de tekenstijl erg fijn, deze anime let duidelijk op de details en weet fantasy-gevechten veel spektakel te geven!

Log Horizon, misschien niet mijn favoriete anime, maar wel eentje die ik tussendoor graag even kijk. Ik had de strategische invalshoek in Log Horizon niet verwacht, maar het bevalt me eerlijk gezegd wel! Ik ga dan ook snel door met seizoen 2, wie weet wat er voor dingen gaan gebeuren in deze serie!

Heb jij Log Horizon al gezien en wat vind jij ervan?