Log Horizon – Seizoen 2

Ongeveer een half jaar geleden had ik een recensie online gezet van het eerste seizoen van Log Horizon, een anime waarin mensen vast zitten in een game en er niet uit kunnen. Als ze sterven, worden ze herboren en Shiroe, een sterke speler, zorgt voor wat orde in de stad Akihabara met zijn guild Log Horizon. Log Horizon is niet mijn favoriete anime, maar erg leuk voor tussendoor. Een paar maanden later heb ik dus ook het tweede seizoen gezien van deze anime. Ik heb vooruitgang gezien bij het tweede seizoen, maar ook wat minpunten.

f39842bd473e2db08ea8a1d8849c93ae1412197326_full

In het tweede seizoen van Log Horizon is er gelukkig veel meer actie. In seizoen 1 kabbelde de spanning langzaam voort en duurde het even voordat ik echte gevechten kon aanschouwen, maar in het tweede seizoen komen er regelmatig wat vijanden om de hoek kijken. Een op één gevechten, grote veldslagen in dungeons, nieuwe en gevaarlijke personages, het deed mij goed! Vele personages leerden nieuwe vaardigheden, leverden een heftige strijd en ontdekten vele nieuwe dingen binnenin de game.

Die ontdekkingen vond ik erg tof, want de MMORPG Elder Tale breidt zich steeds meer uit en Shiroe en zijn vrienden leren steeds meer over de logica en wetten achter de game. Wat gebeurt er precies als je sterft in de game? Waar kom je dan terecht? Waarom vinden de spelers in de game het niet erg dat ze opgesloten zitten in de game? Hoe zit het met de rest van de wereld? Beetje bij beetje krijg je hier antwoorden op, waardoor ik nog nieuwsgieriger raakte naar de rest van de serie!

log-horizon-s2-01

Sommige afleveringen waren jammer genoeg vrij nutteloos en wisten mij totaal niet te boeien. Een hele aflevering over een speech? De helft van de aflevering waarin personages koken? Kom op, ik wil wat diepgang en actie in het verhaal, dat was vaak ver te zoeken… De nutteloze afleveringen waren vooral gemaakt door de rare liefdesverhoudingen in de anime. Er zijn geen overdreven romantische koppels in Log Horizon, maar juist vreemde love interests. Er vallen bijvoorbeeld meerdere meisjes op Shiroe, alleen ziet hij dat totaal niet en heeft hij het drukker met andere zaken. Daarnaast valt een meisje op Nyanta, een man met een kattenhoofd, waar ze smoorverliefd op is. Ze probeert opgeleid te worden tot degelijke huisvrouw zodat ze met Nyanta kan trouwen…. Wat?! Daarbij ziet Nyanta ook niet echt haar gevoelens, waardoor de meeste afleveringen vrij awkward zijn. Hierdoor wist de anime mij net niet te pakken, maar gelukkig wist het hele systeem achter Elder Tale mij wel te intrigeren.

log-horizon-s2-03

Log Horizon is een prima anime, maar verwacht niet al te veel spektakel. Een mooie anime voor tussendoor om even weg te kijken, maar de nutteloze stukken uit de anime doen wel afbreuk aan de serie. Laat ik wel zeggen dat ik toch redelijk enthousiast ben over Log Horizon en uitkijk naar het derde seizoen, want ik wil zeker meer zien van Shiroe, Akutsuki, Naotsugu en de hele bende van Log Horizon!

Heb jij Log Horizon al gezien?