Recensie: Another Day (Every Day #2)

Titel: Another Day (Every Day #2)

Auteur: David Levithan

Uitgeverij: Ember

Bladzijdes: 350

ISBN: 9780385756235

Prijs: 9,49

Rhiannon gaat op een dag naar het strand met Justin, haar vriendje. Normaal is haar vriend niet heel aardig tegen haar, maar op deze dag beleven ze een romantische en fijne dag en is Rhiannon dolgelukkig. De dag daarna laat Justin nauwelijks merken dat hij het zo goed heeft gehad. Wat blijkt? A is een persoon die elke dag wakker wordt in iemands anders lichaam en zat dus een dag in Justins lichaam. A is ontzettend verliefd op Rhiannon geworden en hij/zij wil graag een relatie aangaan met dit meisje, maar houdt de liefde stand als Rhiannon telkens A moet zien in een ander lichaam?

Jaren geleden las ik Every Day/Elke dag, een bijzonder verhaal over een personage die elke dag wakker wordt in een ander lichaam en verliefd wordt op Rhiannon. Ik vond dit verhaal zo interessant door A, het was gewoon een onzijdig personage die zo veel ervaring opdoet. Het einde vond ik wel frustrerend, aangezien er overduidelijk een vervolg aan moet komen. Toen ik Another Day zag, wilde ik het boek maar al te graag hebben. Vorige maand kreeg ik dit boek cadeau en ging ik hem snel lezen, want ik was zo benieuwd hoe het verhaal verder ging! Toch ging het verhaal een andere kant op.

Another Day is letterlijk het eerste deel, alleen dan vanuit het perspectief van Rhiannon. Je volgt alle dagen die ook in deel 1 werden besproken, maar dan vertelt Rhiannon haar verhaal en wat ze voor A voelt. Dit boek is dus ook te lezen als je Every Day niet hebt gelezen, aangezien dezelfde gebeurtenissen worden besproken. Gelukkig vond ik dat zelf niet storend, want ik had Every Day drie jaar geleden gelezen, dus ik kon allemaal herinneringen ophalen. Veel conversaties herkende ik dus ook. Het is wel jammer dat er zo veel herhaling was, maar Rhiannon vertelt ook genoeg over de dagen waarin ze A niet kon zien, waardoor je toch wat nieuwe informatie krijgt. Pas na het einde vertelt David Levithan dat hij nog het vervolg moet uitschrijven en dat hij dat ooit gaat doen, maar nog niet wanneer. Hij heeft vier kleine hoofdstukken nog geschreven over wat er erna zal gebeuren, maar nog weinig is bekend. Pfoeh, dat was nog eens vervelend! Ik wilde juist zo graag weten hoe het verhaal verder zal gaan, maar daar zal ik dus nog lang op moeten wachten.

Hoewel ik gefrustreerd raakte omdat David Levithan geen antwoorden gaf op mijn vragen, heb ik wel genoten van het verhaal. Het leest ontzettend snel weg en Rhiannon is een prachtig personage om over te lezen. Ze is zo lief en geeft om A als persoon, wat heel bijzonder is om te lezen. Normaal worden mensen verliefd deels door iemands uiterlijk, maar dat geldt niet voor Rhiannon. Zij ziet A als een persoon waar ze veel om geeft, maar is dat genoeg om een relatie stand te laten houden met iemand die er elke dag anders uitziet en ergens anders woont? Het was dus alsnog een fijne leeservaring, hoewel ik het jammer vond dat er geen antwoorden werden gegeven.

David Levithan moet maar heel snel een plot bedenke en het vervolg gaan schrijven, want hij maakte mij aardig nieuwsgierig door de laatste paar hoofdstukken als voorproefje! Ik vond het jammer dat ik niet meer kon lezen, maar de leeservaring op zich was erg prettig en ik haalde genoeg herinneringen op van het eerste verhaal van A. Snel beginnen aan het vervolg David, want ik heb het NODIG!