Recensie: Schaduwzwart (Spellslinger #2)

Titel: Schaduwzwart (Spellslinger #2)

Auteur: Sebastien de Castell

Vertaling: Hanneke van Soest

Uitgeverij: Meisenmaas

Bladzijdes: 336

ISBN:  9789030503668

Kellen is al vier maanden vogelvrij en moet vluchten voor de magiërs uit zijn oude gemeenschap die hem te pakken willen nemen. Hij reist samen met de kaartenspeelster en de eekhoornkat Reichis, maar dit gezelschap komt vaak in de problemen. Ze ontmoeten een andere kaartenspeelster met een meisje met een blinddoek, die niet blind is. Ze komen aan bij een vredige gemeenschap vol studenten, maar in het land van de Zeven Zanden is erg een grote samenzwering, aangezien er veel slachtoffers zijn die lijden aan het schaduwzwart. Kellen probeert de dader te vinden, maar dit brengt veel gevaar met zich mee…

Aangezien het tweede boek van Spellslinger bijna uitkomt en Sebastien de Castell aanstaande donderdag in Nederland is, doe ik mee aan de blogtour rondom dit boek. Schaduwzwart is het vervolg op Vogelvrij en heeft ook een prachtige cover! Ik had ontzettend genoten van Vogelvrij, dus ik was heel benieuwd naar dit boek. Gisteren kon je in ieder geval de recensie van Dennis lezen op Coole Suggesties, vandaag ben ik aan de beurt!

Schaduwzwart is een magisch, duister en adembenemend vervolg op Vogelvrij. Ik raakte meteen weer geboeid door de schrijfstijl van Sebastien. Hoewel hij genoeg details weet te brengen in het verhaal, weet hij er ook voor te zorgen dat er genoeg mysterie naar voren komt in het verhaal. De verschillende vormen van magie is voor mij soms nog een raadsel, waardoor ik nog steeds nieuwsgierig ben naar alle magische stromen die de magiërs in deze wereld hebben. De hele wereld van Kellen is ook heel intrigerend en heeft een uniek sfeertje waardoor ik de Spellslinger-serie ook heel anders vind dan alle andere fantasyseries die ik ken.

Het verhaal barst op bepaalde momenten niet enorm van de spanning, maar toch blijf je als lezer enorm geboeid. Zo las ik bijna het hele boek binnen een dag uit! Het verhaal weet gevarieerd te blijven en weet magie, mysterie, personageontwikkeling, worldbuilding en spanning goed te combineren. Daarbij zijn de spannende gevechten in het boek erg gaaf en is de vijand altijd erg sterk, waardoor je als lezer haast niet kan verzinnen hoe Kellen het kan overleven. Het boek weet je gewoon constant te verrassen! Kellen is een echte held, ondanks het feit dat hij weinig magie bezit. Hij heeft een hart van goud en weet altijd zijn eigen weg te vinden in deze gevaarlijke wereld. Ook heb ik ontzettend genoten van de brutale en hilarische Reichis en ook nieuwe personages sloot ik zo in mijn hart.

Deze serie is een enorme aanrader voor de fantasyliefhebber. Het heeft een originele en bijzondere vorm van magie, geniale personages en een prachtige spanningsopbouw waar je u tegen zegt. Kellen is ook een bijzondere held die ondanks zijn zwaktes toch zijn eigen krachten weet te versterken. De Spellsinger-serie zal uiteindelijk uit zes delen bestaan, maar dat had voor mij veel meer delen mogen zijn! Sebastien de Castell weet zijn schrijfkunsten weer te bewijzen met Schaduwzwart. Laat dat derde deel maar snel komen! Morgen gaat de blogtour verder bij Amanda van Thrillers and more, dus vergeet zeker niet haar recensie te lezen!

Ik heb dit boek gekregen als recensie-exemplaar, in ruil voor een eerlijke recensie, deelname aan de blogtour rondom Schaduwzwart en promotie op social media, waar ik de uitgeverij erg dankbaar voor ben.