Recensie: The Shadowhunter’s Codex

Auteur: Cassandra Clare en Joshua Lewis

Genre: Fantasy, Illustratie, Informatief, Young Adult

Uitgeverij: Walker Books

Bladzijdes: 274

ISBN: 9781406365467

Prijs: 10,99

The Shadowhunter’s Codex is het handboek voor elke schaduwjager. Dit boek vertelt je alles over het leven van een schaduwjager, alle magische wezens, het bestrijden van demonen en meer. Dit boek heeft wat toevoegingen gekregen van Clary, Simon en Jace, die in de zijkanten hun aantekeningen (of opmerkingen) plaatsen.

Tijdens mijn verjaardag kreeg ik een aantal boekenbonnen waar ik ontzettend blij mee was. Ik kreeg er zelfs eentje van fanatiek bloglezer Lisette, wat een hele verrassing was. Hoewel ik natuurlijk al snel mijn boekenbon wilde uitgeven, wachtte ik totdat ik een boek vond die ik echt wilde hebben. The Shadowhunter’s Codex kon ik afgelopen maand gewoon niet laten liggen, aangezien ik heel benieuwd was naar alle informatie over schaduwjagers. De boekenbon werd gebruikt en eenmaal snel begon ik aan dit boekje. Was het de aankoop waard?

De Shadowhunter’s Codex is een aanrader voor de fanatieke fans van Cassandra Clare. Dit boek vertelt haast alles over de schaduwjagers. Hoe zijn schaduwjagers ontstaat? Wat zijn de regels van hun gemeenschap? Wat zijn vampiers, weerwolven, warlocks en elfen? Wat zijn de kwaliteiten van een schaduwjager en welke tekens leveren welke resultaten op? Dit boek bevat enorm veel informatie, waardoor ik nog beter in de wereld van de schaduwjagers kon duiken. Een paar dingen zou je wel kunnen weten, maar er zijn genoeg feiten die ik in eerste instantie niet wist.

Ook zijn er genoeg illustraties te vinden in dit boek, gemaakt door verschillende illustratoren. Hoewel er dus veel mensen hebben meegewerkt, vond ik alle illustraties goed bij elkaar passen en vond ik ze echt prachtig. Ze weten heel goed alle schaduwjagers af te beelden en het past perfect bij de schaduwjagerswereld. Daarbij hebben Clary, Simon en Jace wat opmerkingen toegevoegd aan dit boek, met elk een eigen lettertype zodat je de drie personages uit elkaar kan houden. Dit bestaat uit vele sarcastische en hilarische opmerkingen, maar ook zijn er wat extra aantekeningen die veel meer informatie geven dan het handboek zelf. Een ontzettend leuke toevoeging!

The Shadowhunter’s Codex is een prachtige aanvulling voor je collectie van boeken van Cassandra Clare. Vele verschijnselen in de schaduwjagerswereld worden verduidelijkt en dit wordt bijgestaan door mooie illustraties en grappige opmerkingen. De informatie is divers en de schrijfstijl kan misschien als wat afstandelijk worden omschreven omdat het boek voornamelijk informatie biedt voor schaduwjagers, maar door de opmerkingen is er toch een persoonlijke touch. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn aankoop!