Sword Art Online – Seizoen 1

De laatste tijd staat mijn blog er even wat voller mee, ik zet wat vaker berichten online over anime, deze keer weer! De afgelopen tijd heb ik de serie Sword Art Online gezien, waarbij ik met gemak een heel artikel kan plaatsen over het eerste seizoen van deze Japanse animatieserie. Sword Art Online combineert een spannende fantasywereld met een andere hobby van mij, namelijk gamen! Dit hebben de makers naar een hoger level gebracht, want gamen is nog nooit zo gevaarlijk geweest…

3e59ca31-79a2-4cf7-848d-0b8159de32fc

Sword Art Online is de allereerste VRMMORPG (virtual reality massively multiplayer online role playing game), waarbij spelers een console op hun hoofd zetten en zo in een hele nieuwe wereld belanden. Hun lichaam in de echte wereld is in ligstand, terwijl ze in een digitale wereld vrijuit kunnen bewegen. Sword Art Online is de eerste game met deze console en bestaat uit 100 levels. SAO speelt zich af op een vliegend groot eiland genaamd Eincrad, waarbij alle spelers beginnen in de onderste verdieping van het eiland. Als je alle grote bazen in dungeons op elk level verslaat en de honderdste verdieping behaalt, win je het spel. Kirito heeft al de betaversie gespeeld van SAO en nu kunnen eindelijk alle spelers op de wereld het spel gaan spelen. Het probleem is dat mensen opeens niet kunnen uitloggen in de game. Wat blijkt? Je kan niet ontsnappen aan de game en wanneer iemand in de echte wereld je console afsluit, zal je sterven. De spelers kunnen pas weer naar de echte wereld terugkeren als ze het spel uitspelen. Maar als je sterft in de game, zal je niet terugkeren en zal je ook sterven in de echte wereld… Zullen de spelers terugkeren naar de echte wereld?

259640-4

Ik hoorde al veel verhalen over Sword Art Online en de combinatie van gamen en een MMORPG spraken mij enorm aan. Virtual reality is in 2022 heel geavanceerd en de hele gamewereld van SAO is ontzettend tof gemaakt! Ikzelf zou zo in zo’n game willen stappen en de fanatieke houding van Kirito kon ik maar al te goed begrijpen. De hele sfeer van SAO is heel sterk en de tekenstijl is echt fantastisch. De gevechten in de serie zien er niet alleen sprankelend uit, de vele landschappen en locaties in de game zijn verbazingwekkend en zijn een genot om naar te kijken.

sword-art-online-oculus-rift-virtual-reality

De verhaallijn van SAO is in dit eerste seizoen echt groot en onvoorspelbaar. Ik wist nooit waar de serie precies naartoe ging, dus elke nieuwe ontwikkeling in de serie kwam altijd aan als een enorme verrassing. Ik dacht dat ik 25 afleveringen zou kijken waarin de personages allemaal levels haalden, dungeons ontdekten en monsters verslaan, maar dit was niet helemaal het geval. De game weet veel meer dingen te bieden en ik bleef geboeid kijken naar deze serie. Halverwege de serie is er een grote plottwist, waardoor de tweede helft van de serie heel anders is, wat ik eigenlijk een heel mooi vond!

sao_videogame

De serie wist zeker de gevoelige snaar te raken, ik kon met gemak inleven in de personages. Kirito is een dappere jongen die vecht voor zijn idealen en geliefden, hij is echt iemand waar je met gemak sympathie voor kan hebben! Hij is erg intelligent en is soms wat mensenschuw, maar weet zeker zichzelf open te stellen voor de mensen die om hem geven. Asuna is de vrouwelijke strijder uit de serie en heeft echt mijn hart veroverd, alleen was ze soms wat wisselend. Ze stond meestal bekend als een zelfstandige en stoere chick die wel raad wist met een zwaard, maar op andere momenten is ze erg afhankelijk van anderen en leek ze zo breekbaar. Yui vond ik ook een indrukwekkend personage ende afleveringen die om haar draaien zullen vast veel emoties kunnen opwekken bij de kijker.

Sword-Art-Online-25-Large-End-Card

Houd je van gamen en anime? Ben je op zoek naar een prachtige fantasywereld, gevuld met een verhaal met een bijzondere en gevarieerde verhaallijn? Dan is Sword Art Online echt iets voor jou. Ikzelf ben een grote fan geworden van de anime en ben nu ook begonnen met een verzameling aan Sword Art Online boeken. Naast de anime is er namelijk een grote reeks aan geschreven verhalen, meerdere mangaseries en wordt er nu ook gewerkt aan een echte virtual reality-game. Naar mijn idee is Sword Art Online een grote aanrader en wil je na dit seizoen meteen door met het volgende seizoen!