The Walking Dead Seizoen 6

The Walking Dead, een heerlijke horrorserie over een zombieuitbraak, waarbij je een groep volgt die alle lange tijd het overleefd hebben. Nu de groep eindelijk in een veilig dorp zit, omringd door een hoge muur, lijkt de rust wat wedergekeerd. Rick ontdekt een grote groeve vol met Walkers en heeft een plan bedacht om deze allemaal uit te schakelen voordat ze uit de groeve breken en het dorp aanvallen. Dit gaat alleen niet vlekkeloos…

Het zesde seizoen van The Walking Dead heeft mij aangenaam verrast en is mij enorm bijgebleven. Elke maandag zat mijn familie en ik op de bank om The Walking Dead te zien, echt het hoogtepunt van de week! In dit seizoen is er veel gebeurd en had het steeds een indruk op mij achtergelaten.

Qua horrorgedeelte zat het weer goed. De spanning is weer even hard te voelen als in de vorige seizoenen, maar nu is het gevaar van andere levende mensen nog sterker geworden. Er was al bekend gemaakt dat een grote schurk uit de comics ook zou komen in de serie en op dat punt zijn ze nu aangekomen. Walkers zijn gevaarlijk, maar een grote criminele bende is nog veel erger… Dit seizoen zat met veel gevechten, legendarische moorden en manieren om Walkers op een effectieve manier aan hun eind te laten komen en tenenkrommende scènes. Sommige oudere seizoenen vond ik wat langdradig, maar dit seizoen had echt een lekker tempo en zelfs bij afleveringen waarin er niet al te veel gebeurde, bleef ik toch geboeid kijken.

Het aantal doden was best groot in dit seizoen. We hebben afscheid moeten nemen van bepaalde personages, maar soms vond ik het rouwproces nogal bedroevend. Ik zal niks spoileren, maar een bepaalde liefdesverhouding ging kapot door de Walkers, maar daar was de overlevende persoon snel overheen. Bepaalde keuzes van de makers kon ik daarom niet helemaal volgen en vond ik te onverwachts en onlogisch. Gelukkig werden bepaalde slechte keuzes niet te veel op de voorgrond gebracht, waardoor ik niet al te veel ergernissen kreeg.

Dit seizoen stond ook in het teken van karakterontwikkeling en verdieping. In dit seizoen konden bepaalde personages zich van een andere kant laten zien, was er sprake van persoonlijke groei en kreeg je ook een achtergrondverhaal te zien. Iedereen wordt in dit seizoen een stukje sterker en staat steviger in zijn of haar schoenen. Dit moet natuurlijk ook, aangezien het gevaar ontzettend groot is geworden en het dorp zich constant moet voorbereiden op een grote strijd.

En dat einde… Wat een cliffhanger zeg! Dat we daar maanden op moeten gaan wachten, dat kan toch haast niet! Ik ben al met vele mensen een gesprek gestart over het einde en vanuit welke persoon je de laatste momenten ziet. Het was werkelijk schokkend en geeft meteen hoge verwachtingen voor het volgende seizoen…

Heb jij The Walking Dead seizoen 6 gezien en wat vond je ervan?