Mijn vakantie naar Londen #3 Sea Life, winkelen en de Warner Bros Studio Tour

Mijn vakantie naar Londen was vol leuke activiteiten. Toeristische attracties, YALC voor twee dagen, shoppen en nog veel meer. Tijdens de maandag hadden we onze derde dag waarin we de stad gingen verkennen. Tijdens het laatste dagje Londen was er in ieder geval genoeg te doen!

Na een goed ontbijt vertrokken we naar de metrohalte Lancaster Gate om naar Sea Life te gaan. Mijn fangirl is namelijk dol op vissen, dus met een combinatiedeal van de London Eye en Sea Life moesten we er gewoon naartoe! We hadden alleen pech, want onze metrolijn had een storing waardoor hij niet reed. Dat kwam uiteindelijk goed uit, want daardoor konden we het meest westerlijke deel van Oxford Street bekijken. We wilden twee dagen ervoor naar de Disney Store, maar omdat we zo veel gelopen hadden gingen we er niet heen. Nu hadden we even een korte blik door de winkel, wat was het leuk! Er was veel merchandise te vinden van Incredibles en het vrolijke Disneysfeertje in de winkel is echt aanstekelijk. Daarna kwamen we bij een metrohalte die de goede lijn had richting Sea Life, waardoor de rest van de reis gewoon met de metro konden gaan en alsnog op tijd waren. Geluk bij een ongeluk!

Sea Life zit dicht in de buurt van de London Eye en we konden snel naar binnen. Sea Life was ook net geopend, dus het was vrij rustig. We begonnen met wat kleine vissen zoals roggen (de favoriete zeedieren van mijn fangirl). Ook konden we zeesterren aanraken. Aan het eind van de hal kom je een groot aquarium tegen waar we onze ogen hebben uitgekeken!

Sea Life heeft twee grote aquaria. Eentje met veel normale vissen, en eentje met wat grotere vissen zoals enorme roggen en haaien. Heel leuk om te zien! De toer rondom Sea Life weet telkens een bepaald soort zeedieren te showen.  Naast normale vissen, was er ook een gedeelte gewijd aan reptielen en insecten. Kikkers, schildpadden en meer, het was er te vinden!

Een van de leukste dingen vonden we de pinguïns. Aan een bandje rondom hun pootjes kon je zien hoe de pinguïn heette en met een beetje geluk kon je met ze op de foto. Zo grappig! Tot slot was er een winkel met allemaal zeedierenspulletjes. Zo vond ik de pinguïnknuffel erg leuk, alleen was die wel iets te groot om mee te nemen. Mijn fangirl nam uiteindelijk een rogknuffeltje mee naar huis.

Na Sea Life hadden we even rust. We waren sneller klaar dan verwacht, dus we hadden genoeg de tijd om nog even Londen te verkennen. We haalden fish & chips bij het eettentje naast Sea Life (heel mooi, eerst naar vissen kijken en dan er eentje opeten #awkward). We staken de brug over en liepen richting Trafalgar Square.

Een bezoekje aan de Waterstones, dat kan geen kwaad! Ik vind deze Waterstones stiekem iets leuker dan de grote Waterstones op Piccadilly Circus, aangezien de YA-afdeling in de kelder zit bij een lange wand en omdat er vele leuke acties zijn waardoor je vrij goedkoop boeken kan scoren. Oeps, er gingen wat boeken mee… De aankopen kan je binnenkort zien in mijn Londen Haul. We namen nog een gebakje en een theetje bij het café van de Waterstones op de bovenverdieping en namen erna de metro naar King Cross Station.

Bij King Cross Station bezochten we de Harry Potter-winkel bij Platform 9 3/4! Het was alleen erg druk, dus het was niet heel fijn om erin te lopen. We hadden alle merchandise kort bekeken en gingen daarna door naar Euston Station, waar we de trein namen naar Watford Junction.

Bij Watford Junction namen we de Harry Potter-bus naar de Warner Bros Studio’s. Dit zijn namelijk de studio’s waar Harry Potter is opgenomen. Je moet ruim van tevoren reserveren en na onze tickets te hebben opgehaald konden we naar binnen. Je kan van tevoren nog wat eten en langs de souvenirwinkel, maar wij besloten wel te beginnen met de tour.

Er zullen nog blogjes komen waarin ik de tour uitvoerig bespreek, maar voor nu geef ik een kleine samenvatting zonder grote spoilers. Het was mijn tweede keer bij de tour en er waren veel nieuwe dingen. Zo konden we The Forbidden Forest in, kreeg je een paspoort met kleine opdrachten (zoals zoek de Snaai) en waar je stempels in kon drukken. Ook heeft de vierde film een focus tijdens de tour, dus af en toe waren er wat extra decorstukken te vinden van de film. Supertof, voor de tweede keer gaan was echt een goed idee! Mocht je de exhibition van Harry Potter in Utrecht al leuk vinden, zal je deze tour fantastisch vinden. We hebben vier uur lang rondgelopen door de tour en er enorm van genoten. Daarna rustig naar huis en nagenieten van een geweldige vakantie! De volgende dag zouden we vroeg onze koffers inpakken en vertrekken naar het vliegveld.

Wat is jouw favoriete attractie van Londen?