Adventure Time

Laatst ben ik begonnen met het kijken van een geniale tekenserie, namelijk Adventure Time. In deze serie volg je de verhalen van Finn en zijn hond Jake die allemaal avonturen beleven. De afleveringen zijn los van elkaar te zien en hoewel deze serie bedoeld is voor kinderen, komen er soms ook onderwerpen aan bod die meer voor volwassenen zijn en menig puber zal erg om deze serie moeten lachen.

Adventure Time gaat dus over Finn en Jake die allemaal leuke dingen doen in het land van Ooo. De wereld is heel vrolijk en vol met magie en prinsessen. De achtergrond van het land van Ooo is alleen best luguber. Er was een soort kernoorlog duizend jaar geleden waardoor de mensheid uitgeroeid was en er mutanten en magie ontstond. Finn is dan eigenlijk de laatste mens op aarde. Best creepy toch? Ach ja, voor de rest zit Adventure Time juist vol met humor en vrolijkheid. Soms zelfs iets te veel vrolijkheid…

Wat ik vooral zo geniaal aan deze serie vind, is dat de afleveringen eigenlijk nergens op slaan. Serieus, waren de makers stoned wanneer ze het programma maakten? De afleveringen zijn niet voorspelbaar en er gebeuren telkens gekke maar hilarische dingen. Honden die opeens zo groot als een huis worden, monsters die onverwacht opduiken, drukke personages die als een dolle door het beeld heenrennen? Het kan allemaal! Dat maakt Adventure Time zo leuk, want elke aflevering heeft een totaal origineel en uniek avontuur. Vooral de eindes zijn behoorlijk abrupt en zijn heel random, ik heb nog nooit een aflevering gehad die een diepe boodschap in zich had. Het is gewoon één en al gekkigheid!

De personages zitten ook vol gekkigheid en zijn makkelijk van elkaar te onderscheiden. Je hebt prinses Bubblegum, een paars wolkje met een gekke mannenstem, de IJskoning die een slechte oude man is die prinsessen wil ontvoeren, Marceline het vampiermeisje die toch wel wat liever lijkt dan gedacht en vele andere personages.

Adventure Time heeft nu al 6 seizoenen en zit al rond de 200 aflevering. Elke aflevering duurt zo’n 11 minuten dus je gaat met gemak door de afleveringen heen. Er zijn al aardig wat afleveringen te vinden op Netflix en in Nederland wordt het uitgezonden op Cartoon Network. Als je eens behoefte hebt aan wat idiote vrolijkheid, is Adventure Time zeker wat voor jou! Ik ga in ieder geval nog zat afleveringen ervan kijken! Ook zag ik dat er strips van waren, die ik eigenlijk ook wel zou willen hebben… En de merchandise… DE MERCHANDISE! Ja ik wil zeker eens wat coole spullen van Adventure Time hebben, want dan ben ik denk altijd wel vrolijk!

Mocht je nieuwsgierig zijn naar Adventure Time, hier is een filmpje van gekke scènes uit seizoen 1, zodat je een kleine sfeerimpressie krijgt!

Heb jij Adventure Time wel eens gezien of wil je het gaan kijken?