Filmrecensie: Black Widow

Afgelopen week verscheen Black Widow in de bioscoop, voor mij de reden om weer na vele maanden een bezoek te brengen aan de bioscoop. Een uitverkochte zaal (hoewel er 1.5 meter tussen stoeltjes was), wat haast onwennig was. Popcorn erbij, 3D-bril op, en we konden de nieuwe Marvel-film kijken! Het heeft een tijd geduurd, maar nu is de film eindelijk daar. Was dit een mooie reünie met de bioscoop, en was deze film een mooie toevoeging aan het Marvel-universum?

Natasha Romanoff, beter bekend als Black Widow, gaat na Civil War op een missie. Een organisatie uit haar verleden keert weer terug, en zij is een van de weinigen die hier informatie over beschikt. Ze moet dit duistere deel uit haar verleden confronteren en oude bekenden opzoeken, in de hoop dat ze deze gevaarlijke figuren kan stoppen.

Bron: Collider

Black Widow is een waar ode aan Natasha Romanoff, nog een avontuur waardoor je nog meer om deze superspion gaat geven. Persoonlijk was ik geen groot fan van deze superheld, aangezien haar karakter wat mij betreft nog niet goed genoeg was uitgediept. Deze film maakt daar een hele inhaalslag mee, want je leert veel meer over de achtergrond van Natasha. De film (die rond de twee uur duurt) barst van de actie, maar er wordt genoeg tijd besteed aan karakterontwikkeling. Ik vond dat wel een verademing, want hierdoor werd het verhaal dynamischer en weten de personages veel meer impact te maken. Het is interessant om te zien wat er nog meer schuilt achter Black Widow en haar hele achtergrond, wat er ook alleen maar voor zorgt dat de gebeurtenissen in Endgame nog pijnlijker zijn.

De andere personages in het verhaal stelen naast Scarlett Johansson zeker de show. Yelena (Florence Pugh) heb ik eerder gezien in de horrorfilm Midsommar, maar in deze film speelt ze een totaal ander personage. Ze was grappig, sarcastisch en had ook wat tragisch in zich, wat ze buitengewoon speelde. David Harbour als Alexei is echt hilarisch en weet ondanks zijn botheid en sociaal ongemakkelijkheid je hart te veroveren. Melina (Rachel Weisz) wist mij meerdere keren te verrassen en de band tussen de personages is eigenaardig, maar ook erg ontroerend.

Als je liefhebber bent van actievolle scènes vol explosies en spectaculaire gevechten, ben je aan het juiste adres met Black Widow. Hou je meer van de humor van Marvel of hunker je naar meer feminisme in deze films? Ook dan past deze film in je straatje! Daarbij biedt het nieuwe mogelijkheden naar de vierde fase van Marvel, dus ik kan niet wachten op nieuwe films!

Heb jij Black Widow al gezien, wat vond je ervan?