Filmrecensie: Suicide Squad

Een film waar ik echt al maanden naar uitkeek was Suicide Squad. Superschurken aan het werk, dat wil ik zien! Toen de film verscheen in de bios, had ik telkens pech, want elke keer wanneer ik wilde gaan, lukte het niet! Gelukkig ging ik afgelopen maandag eindelijk naar de film toe. Ik was wat sceptisch door alle kritiek die de film kreeg, dus ik probeerde er niet al te veel van te verwachten. Dit pakte goed uit, want ik vond Suicide Squad een zeer vermakelijk verhaal!

Superman is heel lang niet meer te bekennen en Amerika heeft iemand nodig met grote superkrachten. Stel dat een grote schurk de president bijvoorbeeld zou willen vermoorden, wie moet die dan tegenhouden? Amanda Waller heeft het antwoord, pak namelijk een paar superschurken uit de gevangenis, zorg ervoor dat ze je gehoorzamen en laat ze strijden tegen het kwaad. De regering is niet heel enthousiast over haar plan, maar als er een grote vijand gevaarlijk wordt en de stad terroriseert met grote krachten, worden een aantal schurken uit de gevangenis gehaald in ruil voor strafvermindering. Deadshot (Will Smith), Harley Quinn (Margot Robbie), Captain Boomerang (Jai Courtney), El Diablo (Jay Hernandez), Killer Croc (Adewale Akinnuoye-Agbaje) en Slipknot (Adam Beach) worden vergezeld officier Rick Flag (Joel Kinnaman) en worden eropuit gestuurd om de grote vijand te verslaan.

Als je van actie houdt, zit je zeker goed bij Suicide Squad. De film moet even op gang komen door introductie van alle personages, maar dan komt de energie helemaal los en beleef je genoeg gevechten en spannende momenten mee. Ik vond de villain in de film heel onverwacht, het was echt een gedaagde tegenstander die hard kan toeslaan! Het eindgevecht had wel wat toevalligheden en momenten waarop ik dacht dat bepaalde schurken compleet onnodig waren voor de missie, maar over het algemeen voldeed de film qua actie naar mijn verwachtingen.

In het begin worden alle personages geïntroduceerd met hun achtergrondverhaal, maar sommige personages krijgen in de loop van het verhaal net iets meer diepgang door flashbacks. Ik hoorde van veel mensen dat bepaalde achtergrondverhalen te kort waren en in zekere zin zag ik ook weinig informatie over bepaalde personages, maar degene die veel achtergrondinformatie hadden, kregen wel de nodige aandacht. Ook vond ik de dynamiek tussen de Suicide Squad heel passend, alle leden komen langzamerhand steeds meer bij elkaar en weten je zeker mee te slepen in het verhaal.

De vier leukste rollen vond ik Deadshot (Will Smith), Harley Quinn (Margot Robbie), El Diablo (Jay Hernandez) en Enchantress (Cara Delevigne). Deadshot was heel goed uitgewerkt en je krijgt toch wat begrip voor deze huurmoordenaar. Voor Harley Quinn kan ik duizenden woorden schrijven over haar geniale karakter (en looks) in de film. Ze bracht humor in het verhaal, je kreeg veel over haar te zien en ze zag er ook nog eens fenomenaal uit! El Diablo is een heel rationeel persoon, maar als hij eenmaal los komt, is hij echt niet te stoppen! En dan hebben we nog Cara Delevigne, elke keer wanneer zij in beeld kwam vond ik de film opeens stukke leuker… Jared Leto als de Joker vond ik daarentegen wat tegenvallen, hij werd nu vooral neergezet als een slecht en gestoord persoon, terwijl ik juist wat meer humor had willen zien van hem.

Suicide Squad was voor mij een geslaagde film. Ik snap enige kritiek op de film, maar als je er gewoon met een frisse kijk instapt, ga je de film echt geweldig vinden! Ik heb in ieder geval genoten en ik kan niet wachten tot de film te koop is. Sterker nog, ik zie mezelf binnenkort wel in een shirt rondlopen met de Suicide Squad erop! En mocht je nog niet overtuigd zijn, check die soundtrack, daar kan ik echt geen genoeg van krijgen! Het einde had van mij wel iets anders gemogen, maar voor de rest is Suicide Squad een dikke aanrader!