Filmrecensie: The Suicide Squad

Afgelopen week verscheen The Suicide Squad in de bioscoop, drie dagen voordat hij in eerste instantie naar de bioscoop kwam. Wat een geluk, want zo konden veel DC-fans de film eerder dan verwacht gaan zien. Suicide Squad zelf was een film die de plank mis sloeg, maar nu heeft James Gunn de regie gepakt en met een toevoeging van ”The” een nieuwe film over een groep superschurken kunnen maken. Zou deze remake wel de fans blij maken, of moeten we het hier bij houden?

Bron: Screenrant.com

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: The Suicide Squad is de film waar de fans op hadden gewacht. Deze film is al snel mijn favoriete DC-film geworden, want de film is op meerdere vlakken echt een meesterwerk. James Gunn wist precies wat hij deed, want hij heeft een actievol verhaal gecombineerd met een grote dosis aan humor, een groot tal van bijzondere personages en de meest absurde situaties die je als kijker verslaafd maken aan deze film. Het verhaal heeft dezelfde opzet als de vorige film: verschillende schurken kunnen een groot deel van hun gevangenisstraf verminderen als ze meehelpen op een gevaarlijke missie, die keer op een eiland waarin een groot gevaarlijk geheim verborgen is voor de rest van de mensheid. Via tijdsprongen leer je steeds meer over de superschurken en weet je echt aan ze te binden, in tegenstelling tot de vorige film. Daarbij is de film zeker niet bang om offers te maken en ga je meerdere bloederige taferelen tegenkomen die ondanks de shock erg hilarisch kunnen zijn. Ik zat meerdere keren op het puntje van mijn stoel en de grote hoeveelheid humor geeft je genoeg ademruimte om te lachen. Deze afwisseling is zo goed afgestemd, de film verveelt geen enkel moment!

Bron: IGN Benelux

De cast van de film is ook verbluffend. Er zijn zo veel grote namen die meedoen aan de film, en de verschillende krachten die de personages bezitten zijn erg interessant. Margot Robbie als Harley Quinn kennen we allemaal, en in deze film is ze lekker stoer en is ze een compleet ander persoon dan de Harley in Suicide Squad met een kort broekje. Ze heeft geleerd van haar fouten, maar is nog steeds lekker gek en vrolijk ondanks de heftige gebeurtenissen die ze meemaakt. De onderlinge rivaliteit tussen Bloodsport en Peacemaker is om te gieren, en Ratcatcher 2 was een personage waar je veel om gaat geven. En onze favoriete haaienman niet te vergeten, namelijk King Shark die met een limiet aan hersencellen een van de sterren van de show was. De ultieme badguy was ook erg verrassend en is zo bizar dat het helemaal werkt, deze film weet gewoon alle gekkigheid te combineren tot een perfect geheel!

Laat al je gemengde gevoelens over Suicide Squad achter je, The Suicide Squad is alles waar je op hebt gehoopt! De film is hilarisch, het filmwerk is briljant en de personages zijn stuk voor stuk uniek. Het is een film vol gruwelijke gevechten, onwijs spannende taferelen en onverwachtse situaties die je doen schateren van het lachen. James Gunn mag wat mij betreft nog tientallen films over deze superschurken maken, want dit is fantastisch! Deze film geef ik een welverdiende 10 en ik raad je van harte aan om snel een bezoekje te brengen aan de bioscoop, want deze film wil je zien!