Game of Thrones: Seizoen 3

Na twee seizoenen vol met geweld, seks, draken, spanningen tussen koninklijke families en magie, ging ik snel door met het derde seizoen van Game of Thrones. Het tweede seizoen eindigde al met een verpletterend slot, hoe zou het verder gaan met alle personages?

In het derde seizoen van Game of Thrones zijn er echt onwijs veel verhaallijnen die aan bod komen. Je volgt verschillende koningshuizen en verschillende leden van koninklijke families die van de rest van hun familie zijn verscheurd. Er gebeurde zo veel in dit seizoen! Ik weet gewoon bijna niet waar ik moet beginnen, zo complex en groot zijn de verhaallijnen al geworden. Alle acteurs spelen zo levendig hun rollen en tijdens het kijken van de serie denk je totaal niet aan het alledaagse leven, maar juist aan alle personages in Westeros die weer veel meemaken. Er waren dan niet al te veel legendarische gevechten of oorlogen, wel kwamen er interessante ontwikkelingen die je nog nieuwsgieriger maken naar het verloop van het verhaal.

Daenerys heeft me weer verrast met haar kracht en glorie. In het eerste seizoen is het nog een jong meisje, maar nu is ze al veel sterker en toont ze geen genade voor haar vijanden! Haar draken worden al groter en ook zij groeit enorm. Je ziet echt dat ze koninklijk bloed heeft en ze weet wat ze doet en wat ze wil. Vooral in de vierde aflevering vond ik haar geweldig!

De Starks hebben het echt zwaar te verduren in dit seizoen. Sansa wordt flink vernederd en Arya is constant op de vlucht en is in gevaar. Robb moet verstandige keuzes maken om een goede heerser te worden, en daarnaast leert Jon Snow hoe het leven is in het koude noorden. Elk personage van de Stark wordt steeds harder en ze merken hoe zwaar het leven wel niet is.

Laat ik het maar niet hebben over de personen die in dit seizoen dood gaan of vermoord worden, want dat was echt verschrikkelijk. Sommige personages vond ik zo belangrijk voor het verhaal en begon ik geweldig te vinden, en dan komen ze op brute wijze aan het einde van hun leven! Autsj, dat deed echt zeer! Nu snap ik waarom iedereen een haat-liefdeverhouding heeft met George R.R. Martin, hij weet pas echt hoe je mensen mentaal kan laten martelen!

Het derde seizoen, het heeft me laten juichen, huilen, schreeuwen en pijnigen. De acteurs leveren weer geweldig werk, de scènes tonen spanning en passie, de verhaallijnen worden steeds interessanter, ik kan opgelucht ademhalen, want ik kan nog gewoon een heel seizoen kijken voordat ik bijna bij ben met deze serie. Snel beginnen met het vierde seizoen dan maar!