Gamerecensie: De update van New Pokémon Snap

Vorige week kwam er een gratis content update online voor New Pokémon Snap, een game waar ik erg fan van ben. De game is zo kleurrijk, vol ontdekkingen en het gedrag zien van Pokémon is fantastisch! In mijn recensie kan je meer lezen over de game, nu wil ik het vooral hebben over mijn ervaringen met de update, waarin nieuwe gebieden zijn vrijgespeeld. Hoe is deze update, is er ruimte voor meer?

Bron: DailyNintendo

In deze update zijn er drie gebieden waar je meer Pokémon kan fotograferen. Ten eerste heeft je karretje een nieuwe uitvinding, je kan namelijk verkleinen en in kikkerperspectief Pokémon zien. Dit kan in het eerste gebied, waarin je door het gras en tussen de bomen Pokémon kan fotograferen. In de update zitten 20 nieuwe Pokémon, dus er is weer genoeg te ontdekken. Deze nieuwe versie van fotograferen vond ik erg verfrissend, en biedt weer leuke mogelijkheden voor foto’s. Je moet eerst de plek vinden, maar daarna wordt dit gebied vrijgespeeld als een los level. Erg handig, want dan kan je meteen aan de slag zonder dat je eerst een groot deel van een level moet meemaken.

Bron: newpokemonsnap.pokemon.com

Je dacht dat je alle eilanden had verkend, maar op de eilanden zijn er nog nieuwe locaties die je kan onderzoeken! In Mightywide River ga je met de stroom mee langs een rivier vol watervallen en water-Pokémon. Ik vond dit zelf een erg mooie plek en biedt ook wat uitdagingen. Zo zijn sommige Pokémon lastig vrij te spelen en moet je goed timen en mikken om bijzondere situaties mee te maken. Wanneer dit eenmaal lukt is het de moeite meer dan waard, want ik heb mij hier enorm vermaakt!

Bron: newpokemonsnap.pokemon.com

Het andere gebied wat is vrijgespeeld is de Barren Badlands. Een zeer woestijnachtig gebied, maar wel een locatie die anders is dan de andere locaties op het eiland. Grote rotsblokken, andere natuur en zelfs een hele zeldzame Pokémon komen hier voorbij… Ook worden alle nieuwe locaties vrijgespeeld voor de dag als nacht, waardoor je op verschillende manieren weer geheimen kan vrijspelen. Ik had iets minder met de Barren Badlands, maar ondanks het woestijn-uiterlijk wisten de makers de route nog divers te maken.

Bron: newpokemonsnap.pokemon.com

Ik ben erg tevreden met deze gratis (!!!) content update, en ik heb ook de hoop dat er meer updates gaan komen. De professor meldt dat de verkleinfunctie in de experimenteerfase is en dat je niet in andere gebieden de functie mag gebruiken, maar dat hint ernaar dat dit uiteindelijk wel gaat gebeuren. Of die nieuwe updates gratis gaan zijn is nog maar de vraag (het lijkt me een goed verdienmodel om de gamers eerst lekker te maken met een gratis update, om vervolgens betaalde nieuwe content aan te bieden), maar ik hoop in ieder geval op meer! New Pokémon Snap biedt oneindig veel opties, dus voorlopig blijf ik de game nog met veel plezier spelen.

Heb jij de nieuwe update van New Pokémon Snap al gespeeld, wat vond je ervan?