Magikarp Jump, een simpele maar verslavende game over de meest nutteloze Pokémon

De Pokémon Company weet mij vaak te verrassen met nieuwe games, anime en films. Compleet uit het niets kwam vorige maand Magikarp Jump uit, een game waarin je Magikarps traint om zo hoog mogelijk te laten springen. Uiteraard moest ik meteen de game op mijn iPhone downloaden en fanatiek spelen. Een maandje verder en ik ben flink verslaafd. Ik was al vrij snel aangekomen bij het hoogst mogelijke level, maar de game heeft laatst weer een update gehad. Ik ben dus fan van deze game, maar hoe werkt het precies

Als je een Pokémonfan bent, weet je dat Magikarp vrij nutteloos is. In het begin kan hij alleen maar splash (een aanval die niks doet) en dat is precies wat je in deze game doet. Je bent een trainer in een dorp waar Magikarps helemaal het einde zijn. Je kan Magikarps trainen door ze besjes te laten eten of door ze te trainen. Hierdoor krijgt je Magikarp Jump Power en kan hij hoger springen als hij splash uitvoert. Je kan de besjes en trainingen beter maken (ze geven meer Jump Power) door in de winkel geld uit te geven. Met diamantjes kan je voorwerpen in je meertje kopen (die speciale powers hebben) en vriendelijke Pokémon die bij je meertje komen en je Magikarp helpen.

Zodra je Magikarp wat sterker is, kan je tegen andere trainers vechten en meedoen aan de League. Elke league heeft een aantal trainers die je moet verslaan om de league te halen. Deze worden telkens sterker en je Magikarp kan telkens een maximum level halen en alleen maar een hoger level halen door experience te krijgen als je trainers verslaat. Zodra je Magikarp zijn maximale level heeft behaald, moet je vechten (oftewel de Magikarp laten springen) totdat je Magikarp verliest. Eenmaal verloren kan je een nieuwe Magikarp vangen en die weer trainen.

Ik ben dus een grote fan van deze game. Ik vind het zo grappig dat er een game is rondom Magikarp, deze Pokémon verdient meer roem! De gameplay is simpel en leuk en als je eenmaal verder komt in de game, kan je steeds meer gebruik maken van bepaalde specials zoals vriendelijke Pokémon die je helpen of het verbeteren van de besjes en trainingen. Ik ging aardig snel door de game heen toen hij online kwam en was snel het maximale level, maar al snel kwam er een update online waardoor ik weer verder kon met leagues die ik kon verslaan. Een groot voordeel is ook dat de game alleen WiFi nodig heeft wanneer je je Magikarp een naam wilt geven of een ervaring wilt delen, voor de rest is de game gewoon speelbaar! Daarbij zijn er vele gebeurtenissen en patronen van Magikarps (ja, deze Magikarps komen voor in verschillende kleuren en patronen) die je vrij kan spelen, zodat je altijd wel een doel hebt. Daarbij is het design erg vrolijk en is er ook genoeg humor te vinden in de game.

Magikarp Jump, wat een heerlijke game is het toch. Een lekkere ontspanning door de dag heen en een fanatieke Pokémontrainer als ik loop telkens net voor op mijn vrienden die het ook spelen. Een dikke aanrader dus, zelfs als je niet helemaal fan bent van Pokémon.

Speel jij ook Magikarp Jump, wat vind je ervan en hoe ver ben je?