Pokémon Origins

Iedereen kent wel de anime met Ash Ketchum, maar Nintendo heeft nu ook een kleine serie gemaakt over Pokémon met de originele personages uit de eerste games! Deze serie gaat over Red, de jongen die je ook bent in Pokémon Red en Blue. Het volgt vooral de verhaallijn van de games, maar dan met wat extra’s. Een totaal nieuwe serie van Pokémon dus, en kon deze Pokémaniac het waarderen? Ja… Ja… JAAAA!!!

Pokémon_Origins

In Pokémon volg je het verhaal van Red, een jonge trainer die een Charizard krijgt van professort Oak. De kleinzoon van Oak genaamd Blue, de rivaal van Red, kiest een Squirtle en het avontuur kan beginnen. Red reist de Kanto-regio af om alle badges te verzamelen en een Pokémonmeester te worden. Ondertussen maakt hij vele avonturen mee en strijdt hij tegen Team Rocket. Red probeert alle Pokémon te verzamelen om zo zijn Pokédex te vullen. Een serie van vier afleveringen die bij elkaar ongeveer 90 minuten duren, een korte maar intense serie!

Deze serie is zo veel beter dan de anime van Ash, want Red is zo gaaf! Hij is een sterke trainer die weet wat hij wil. Hij moet nog veel leren, maar je ziet hem groeien in de serie. Daarbij zijn alle tegenstanders van Red ook gevreesd, Team Rocket uit de animeserie kom je niet tegen, maar wel Giovanni. Het gaat er in deze serie veel ruiger aan toe en is deze serie heel geliefd bij de oudere Pokémonfans. De mensen die Pokémon Red/Blue hebben gespeeld zullen veel herkennen, want deze serie volgt echt de verhaallijn uit de games.

De tekenstijl is ook veel vetter dan in de gewone anime. Het ziet er zo episch uit! Vooral de gevechten in de laatste twee afleveringen zijn fantastisch gemaakt, daar heb ik echt van genoten. Ik kreeg echt het gevoel waarin ik zelf de games speelde en een spannend gevecht had, die epicness die ik toen meemaakte zie ik nu gewoon op het scherm! Daarnaast heeft deze serie nog een mooie verwijzingen naar een recente Pokémongame, een hele goede toevoeging om deze serie nog beter te maken.

Het nadeel van deze serie? Hij is zo kort! Red maakt soms hele tijdsprongen en vertelt wat hij allemaal heeft gedaan, maar ik wil juist al zijn avonturen zien! De makers hadden deze serie veel langer kunnen maken zodat de reis van Red gedetailleerd werd beschreven, zodat fans van Pokémon onwijs veel plezier kunnen hebben aan de serie. Nu is het vrij kort, en dat is wel vrij jammer.

Pokémon Origins is een geweldige serie en ik raad hem zeker aan! Het is ook maar vier afleveringen, dus na anderhalf uur ben je al klaar (handig als je niet al te veel tijd hebt). Daarbij is deze serie zo veel beter dan de versie met Ash, ik hoop echt dat ze meer van zulke series maken, maar dan over de andere games (dus van Gold/Silver, Ruby/Sapphire, Diamond/Pearl, Black/White (2), X/Y)! Mocht je nieuwsgierig zijn, hieronder kan je de eerste aflevering zien. Vanuit deze video kan je ook de andere afleveringen bekijken. Ik zeg doen! En schaam je niet als je door de nostalgie-gevoelens bijna een traantje laat, dat had ik ook… :’)

Wat vind jij van Pokémon Origins?