Recensie: Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones Seizoen 1 & 2

2 Achter de schermen Game of Thrones Seizoen 1 en 2Titel: Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones Seizoen 1 & 2

Auteur: Bryan Cogman

Genre: Fantasy, Illustratie

Uitgeverij: BBNC Uitgevers

Bladzijdes: 192

Prijs: 29,95

Dit boek geeft een uitgebreide uitleg over de eerste twee seizoenen van Game of Thrones. Er wordt in dit boek verteld hoe het verhaal van George R.R. Martin is vertaald naar een serie. Een gedetailleerd verslag over de locaties en personages van de Seven Kingdoms en alles wat hier bij hoort.

Ten eerste wil ik uitgeverij BBNC bedanken voor het versturen van een recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie.

Dit prachtige grote boek is echt een must als je hebt genoten van de Game of Thrones serie. Dit boek vertelt veel over het verhaal van de serie, welke acteurs de personages vertolken, hoe de personages zijn en waar de scènes zich afspelen. Bryan Cogman, één van de makers van Game of Thrones weet veel te vertellen over deze serie en hoe het op het scherm terecht is gekomen.

Een groot pluspunt aan dit boek is dat de personages goed worden beschreven en ze van meerdere kanten worden bekeken. De makers en acteurs leggen uit hoe alle personages in elkaar zitten en wat de familieverbanden zijn. Elke koninklijke familie heeft hun eigen hoofdstuk en je krijgt van elke familie een stamboom te zien, waardoor alles nog duidelijker voor je wordt. Deze stambomen en details van de personages worden bijgestaan door prachtige foto’s en een schitterende opmaak. De foto’s laten een perfecte sfeer zien van de serie (zonder alle geweld en seks) en zijn een genot om te zien. Daarnaast is de omslag ook prachtig, het is sowieso een plaatje voor in je boekenkast!

De verhalen over de personages en locaties uit de serie worden onder de aandacht gebracht, alleen vond ik dat het echte ”achter de schermen” weinig naar voren kwam in dit boek. Ik had toch wat meer willen zien van de verhalen op de set, hoe de acteurs elkaar vinden en hoe bepaalde locaties/voorwerpen worden gemaakt. Wel heeft het einde veel foto’s van achter de schermen en laten ze zien dat de seriemakers ook een flinke dosis humor hebben.

Een prachtig boek wat ik elke liefhebber van Game of Thrones kan aanbevelen, want dit boek zou je gewoon moeten hebben! Het verbreedt je horizon wat Westeros betreft en je gaat sommige personages van andere kanten bekijken. Je krijgt bijna weer zin om beide seizoenen opnieuw te gaan zien met al je vergaarde kennis die je hebt gekregen tijdens het lezen van dit boek…