Recensie: Dash & Lily’s Book of Dares

Titel: Dash & Lily’s Book of Dares

Auteur: Rachel Cohn & David Levithan

Uitgeverij: Ember

Bladzijdes: 260

ISBN: 9780375859557

Prijs: 9,99

Lily heeft een rood notitieboekje gezet in haar favoriete boekhandel, die is gevuld met opdrachten. Dash verveelt zich tijdens zijn kerstvakantie en ziet het boekje liggen en gaat de opdrachten er uit maken. Hij besloot hier verder mee te gaan en vult het boekje verder met opdrachten voor Lily. Hoewel de twee elkaar nog nooit hebben gezien, geven ze elkaar telkens opdrachten in New York waar ze elkaar leren kennen. Maar is hun opbloeiende romantiek alleen in het notitieboekje, of zullen ze elkaar ook echt leuk vinden als ze elkaar zien?

Tijdens mijn dagtripje naar Keulen ging ik naar de grote boekhandel daar. Ik wilde graag een leuk boek meenemen naar huis, dus ik nam dit boekje mee naar huis. Het leek me een ideale read voor tijdens de kerstvakantie, dus twee weken later begon ik er in, net voor de kerstdagen. Een goede planning, want dit boek is perfect voor tijdens de feestdagen!

Dash & Lily’s Book of Dares speelt zich af tijdens de kerstvakantie in New York City. Een perfecte locatie met een heerlijke setting! De kerstsfeer is goed te merken en er worden genoeg plekken in New York beschreven. Ikzelf vind New York een mooie stad die ik zeker wil bezoeken, dus ik las het boek meteen met veel plezier. De hoofdstukken zijn afwisselend geschreven door beide auteurs, maar ik vond dit absoluut niet storend. Beide schrijvers weten zich goed op elkaar aan te sluiten en beide perspectieven zijn van elkaar te onderscheiden door verschillende lettertypes. De hoofdstukken over Dash vond ik zelf iets leuker, maar Lily is ook een fijn personage om over te lezen. Het Engels taalniveau was op sommige punten wel vrij hoog, dus mensen die pas beginnen met Engelse boeken kunnen dit boek beter bewaren voor later.

Dash en Lily zijn twee heerlijke pubers met vindingrijke ideeën. Alle opdrachten die ze voor elkaar bedenken zijn gevarieerd, grappig en cool. Ik zou willen dat ik ook zulke gave opdrachten wist te verzinnen! Beide personages zien elkaar heel lang niet en communiceren alleen via een notitieboekje, waardoor ze elkaar op een hele bijzondere manier leren kennen. Het zijn als ware puzzels en zoekopdrachten die ze elkaar voorleggen, wat veel ongemakkelijke en bijzondere taferelen oplevert. Het is een hele aandoenlijke manier waarop ze kennis met elkaar maken, dit boek past daarom ook enorm bij de feestdagen!

Dit boek is een schattig verhaal over twee pubers die de meest coole opdrachten voor elkaar kunnen bedenken. Het is wat romantisch, maar die romantische lading is vrij subtiel. Het is een knus verhaal waarbij je enorm geniet van de verschillende opdrachten die Dash en Lily voor elkaar bedenken en hun opbloeiende liefde weet je hart zeker te verwarmen. Zet dit boek in ieder geval op je kerstleeslijst, want het is voor de feestdagen een enorme aanrader!