Recensie: De belofte van de Infinity (Enigma #2)

Auteur: Guido Eekhaut

Genre: Science Fiction, Young Adult

Uitgeverij: Clavis Young Adult

Bladzijdes: 271

ISBN: 9789044838220

Prijs: 17,95

Britt is erachter gekomen wat haar oorsprong is en is de enige persoon die kan communiceren met de Kraken. Deze bijzondere ruimtewezens hebben verteld dat Britt met een crew aan bemanningsleden naar Makemake moeten, een dwergplaneet aan het einde van het zonnestelsel. Daar zou een manier zijn om het heelal te verkennen. Britt vertrekt met een groep mensen en Turing naar Makemake, maar de bemanning heeft elk hun eigen agenda…

Het eerste deel van Enigma vond ik erg fascinerend. De mensheid die andere planeten bevolkt en kunstmatige intelligentie zijn zeer interessante onderwerpen en het verhaal hield me in zijn greep. Het einde was ook een vrij open einde, dus ik was zeker benieuwd naar meer. Nu is het vervolg uit en kunnen we verder met het verkennen van het heelal!

Ook in dit deel raakte ik weer gefascineerd door de ruimtevaart. Dit toekomstbeeld waarin mensen leven op andere planeten is zo intrigerend, helemaal nu computers zo geavanceerd zijn dat er Turing bestaat, zeer realistische robots. Er zijn zelfs buitenaardse levensvormen en moet Britt naar het uiteinde van ons sterrenstelsel. De ruimte verkennen en de spanningen bij de crew van het ruimteschip bleef van begin tot eind zeer interessant, helemaal voor lezers met een passie voor de ruimtevaart.

Doordat al een paar vragen in het eerste deel beantwoord waren, kon ik steeds meer genieten van de schrijfstijl. Dingen die ik apart vond in het eerste deel hadden nu meer logica en er was veel meer avontuur door de excursie naar het uiteinde van het universum. De spanningen zijn erg aanwezig, helemaal als de groep bij de bestemming komt. Ik stond echt op het puntje van mijn stoel, ik kon het boek haast niet wegleggen!

Hoewel de personages nog wat afstandelijk zijn, is Enigma een indrukwekkend toekomstbeeld waar je nog langer over kan nadenken. Het avontuur is nog niet voorbij, dus ik kijk nu al uit naar het derde deel in deze reeks! Het universum is nog lang niet verkend, maar ik kan niet wachten op de nieuwe ontwikkelingen die er gaan komen. Een intergalactisch avontuur vol mysterie en spanning, laat het volgende deel maar snel komen!