Recensie: De Jacht (The Cage #2)

Titel: De Jacht (The Cage #2)

Auteur: Megan Shepherd

Genre: Science Fiction, Young Adult

Bladzijdes: 303

ISBN: 9789000321513

Waarschuwing: in het schuingedrukte stuk staan milde spoilers als je het eerste deel van The Cage nog niet hebt gelezen. Mocht je The Cage nog niet hebben gelezen, raad ik je aan om het schuingedrukte stuk over te slaan.

Cora en haar vrienden konden bijna The Cage uit, maar dit was mislukt. Nu is hun rang drastisch omlaag gehaald. Cora, Lucky en Mali worden opgesloten in de Jacht, een safari vol met wilde dieren en andere mensen die de Verwanten moeten dienen. Nok en Rolf worden in hun eigen cage geplaatst, waar ze door wetenschappers worden bestudeerd op het ouderschap van de twee pubers. Leon kon wel ontsnappen en is lid geworden van zwartemarkthandelaren, maar hij is erop uit om zijn vrienden te redden. Wanneer Cassian met Cora contact maakt en haar een aanbod geeft, weet ze niet meer of ze Cassian wel kan vertrouwen of niet, en dat terwijl het lot van de mensheid van dit aanbod afhangt…

The Cage vond ik echt een geweldig boek vol met spanning, romantiek, en interessante gebeurtenissen. Mijn recensie was ook erg positief, maar zou het tweede deel zich hieraan kunnen evenaren? Cora en haar vrienden zijn nog steeds gevangen door de Verwanten, maar ik was ervan overtuigd dat hier wat verandering in zou kunnen komen. Ik ging weer op avontuur in de ruimte, wat was dat weer spannend zeg!

Megan Shepherd kan echt onwijs lekker schrijven. Ze weet het leventje in de ruimtes waar de personages in leven goed te beschrijven en in dit deel wordt er steeds meer duidelijk over de Verwanten en wat voor rol Cora speelt in het verhaal. Je komt steeds meer te weten over de Verwanten, en ik weet nog steeds niet of ik die aliensoort kan vertrouwen of niet… Ze lijken steeds agressiever en gevaarlijker te worden, waardoor de spanning alleen maar stijgt. De aanloop naar de grote actie duurde misschien eventjes, maar tussendoor weet je je niet te vervelen door alle nieuwe ontwikkelingen die zich afspelen in het verhaal.

Ook in dit deel lees je vanuit meerdere perspectieven, wat echt perfect werkt. Meerdere perspectieven vind ik af en toe lastig, maar hierbij is het met gemak te volgen, zelfs als je een tijdje geleden het eerste deel hebt gelezen. De personages zijn divers en hebben een duidelijk karakter, waardoor je makkelijk kan switchen van personages. Zeker nu alle personages niet dichtbij elkaar zijn, is het daardoor heel interessant dat het perspectief wisselt. Je krijgt steeds meer kanten te zien van dit science fiction-verhaal en ik ben er dol op geworden!

De aanloop naar de actie duurde wat mij betreft wel ietsje te lang, maar dat wordt helemaal goed gemaakt op het einde. Wow, ik stond perplex door alle spannende gevechten! Die laatste paar pagina’s wisten mij ook helemaal enthousiast te maken over het vervolg, ik moet weten hoe het verder gaat! The Cage is echt een cool verhaal en hoe meer je over deze intergalactische wereld weet, hoe meer je ervan gaat houden!