Recensie: De Queeste van Yin (Aries #1)

Auteur: Isabel Baele

Genre: Graphic Novel, Fantasy

Uitgeverij: Media Geuzen

Bladzijdes: 48

ISBN: 9789492499073

Prijs: 9,00

Yin woont in de binnenwereld, een magische plek waar ze samen met haar wederhelft leeft. Alleen is haar wederhelft zoek, dus vertrekt ze naar de buitenwereld. Wanneer ze haar wederhelft niet kan vinden, zal de binnenwereld vernietigd worden. De buitenwereld is alleen vol wezens en gevaar, kan Yin dit avontuur wel overleven?

Tijdens Dutch Comic Con wilde ik erg graag een graphic novel kopen van een comic artist. Er zijn genoeg standjes van artists, dus er was genoeg te kiezen! Isabel Baele kende ik al een hele tijd via Instagram onder de naam Webbelart, die echt fantastische illustraties maakt. Haar tekenstijl is zo zacht en fijn, dus daarom kocht ik het eerste deel van haar tweeluik aan graphic novels. Tijd om erachter te komen of dit verhaal qua inhoud niet zo mooi is als de cover!

De Queeste van Yin is, zoals ik al had verwacht, schitterend. Isabel weet illustraties te maken waar je wel uren naar kan kijken. De pagina’s zitten vol kleuren en ondanks de digitale afwerking zie je nog steeds de lichte potloodstreken. Die combinatie maakt het verhaal onwaarschijnlijk mooi. De personages zijn allemaal erg uniek en spatten van de bladzijdes af. Iedereen is zo levendig en vol energie afgebeeld, je kijkt je ogen uit!

Het verhaal is vermakelijk, want Yin komt al snel in het avontuur terecht en zijn er genoeg spannende scènes, achtervolgingen en ontsnappingsmissies die je nieuwsgierig houden naar het verhaal. Het verhaal kabbelt lekker verder en er is een mooie cliffhanger op het einde, waardoor ik zeker het vervolg wil lezen. Het nadeel aan dit boek? Er zijn wat kleine foutjes in de tekstwolkjes te vinden en het woordgebruik kan misschien naar een wat hoger niveau getild worden, maar voor de rest heb ik enorm genoten van het verhaal. De kans is dus groot dat ik tijdens de volgende conventie het tweede deel mee naar huis neem!