Recensie: De strijd om de meteoor (De magische apotheek #3)

Illustraties: Claudia Carls

Genre: Middle Grade, Fantasy

Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf

Bladzijdes: 295

ISBN: 9789000368020

Prijs: 16,99

Lucie is druk bezig in de magische apotheek, waar ze nieuwe geurtjes probeert te ontwikkelen. Ze is een sentifleur, wat betekent dat ze geuren kan voelen. Ze moet hier nog veel over leren, maar al snel is er een avontuur dat haar te wachten staat. Syrell de Richemont, de leider van de Eeuwigen, wil op internationaal niveau magische apotheken starten en nare geurtjes verspreiden. Lucie reist met haar vriend Mats naar Parijs om Syrell tegen te houden, maar daar aangekomen ontdekt ze dat ze veel over haar sentifleurkrachten kan leren bij haar vijand…

De magische apotheek is een magische serie waarin je Lucie en Mats volgt, die een magische apotheek hebben ontdekt waar genoeg bijzondere geuren in te vinden zijn. De eerste twee delen zitten vol avontuur, helemaal nu Lucie en Mats ook op pad gaan en nieuwe steden bezoeken. In het tweede deel gaan ze bijvoorbeeld naar Nederland, maar nu is Parijs aan de beurt! Is dit boek net zo leuk als de vorige delen?

Wederom krijg je weer te maken met een spannend avontuur waar Lucie en Mats in belanden. De leider van de Eeuwigen is in Parijs van plan om de wereld te veroveren, ze moeten hem hoe dan ook stoppen! De twee tieners hebben al wat meegemaakt, dus ze hebben veel moed en stappen recht op de vijand af. De dreiging van gevaarlijke luchtjes wordt groter en groter, wat de spanningen steeds meer doet toenemen. De schrijfstijl van Anna Ruhe is ook erg toegankelijk en als lezer vlieg je door het verhaal heen.

Lucie leert in dit deel meer over haar eigen krachten, wat ik heel interessant vond. Richting het einde komt ze tot een openbaring die ik ook heel logisch vond, waardoor ik nog nieuwsgieriger werd naar het volgende en laatste deel in deze reeks. Ook haar vriendschap met Mats is ongekend en ook andere personages laten zien dat ze meer in hun mars hebben dan je denkt.

Tot slot wil ik graag de illustraties nog bewonderen, want deze boekenreeks is echt een lust voor het oog! De glinsterende stipjes op de cover, de mooie illustraties bij elk hoofdstuk en prachtige illustraties die je voorbij ziet komen tijdens het lezen van dit boek, dit is echt fantastisch om te zien! Ook heeft dit deel het tweede deel van een mooie geurenkaart, waardoor je je ogen kan uitkijken met alle geurtjes die er zijn. Een erg leuk extra voor deze magische serie!

De magische apotheek is een avontuurlijke serie waarin geurtjes centraal staan. Lekker leesvoer voor jonge tieners, een magisch randje en oplopende spanningen waardoor je uitkijkt naar het slotdeel in deze reeks. Ik kan nu al niet wachten op het volgende avontuur, waar zullen Lucie en Mats nu heen gaan? Eind 2020 gaan we erachter komen!