Recensie: Genuine Fraud

Genre: Thriller, Contemporary, Young Adult

Uitgeverij: Hot Key Books

Bladzijdes: 280

ISBN: 9781471407123

Prijs: 7,99

Jule is op de vlucht. Ze is al een tijd in een hotel in Mexico, maar merkt dat ze wordt gevolgd. Ze is een vechter die weet hoe ze moet overleven, maar waarom is ze op de vlucht?

Normaal zijn mijn beschrijvingen aan het begin van een recensie heel lang, maar voor dit boek moet ik zo min mogelijk vertellen. Genuine Fraud zag ik op YALC liggen en aangezien ik wel fan ben van de boeken van E. Lockhart, besloot ik ook dit boek van haar mee te nemen. Ik was wel weer toe aan een spannend en mysterieus verhaal, wat ik zeker kreeg toen ik dit boek eenmaal begon te lezen.

Dit boek is een verhaal dat je langzaam terugneemt in de tijd. Het verhaal begint bij de derde week van juni 2017 in Mexico (hoofdstuk 18), waarna de hoofdstukken langzaam worden afgeteld tot hoofdstuk 1. Je gaat dus terug in de tijd en beetje bij beetje kom je erachter wat er precies is gebeurd. Op het begin krijg je maar een paar hints. Jule is op de vlucht, heeft ontzettend veel geld, heeft meerdere kleding- en pruikstukken en gedraagt zich nogal vreemd. Wat is er met haar aan de hand? Hoe komt ze aan dit geld? Waarom is ze op de vlucht? Zo veel vragen, maar deze worden langzaam allemaal beantwoord.

Dit verhaal is één grote mindfuck. Zeker op het einde wordt alles duidelijk en ben je volledig in shock. Dit verhaal… Het is allemaal heel absurd, maar het is een groot en passend geheel. Ik vond het erg tof om te zien dat elk hoofdstuk weer een andere wending gaf aan het verhaal. Je zou bijvoorbeeld niet kunnen beginnen met hoofdstuk 1 en dan juist op chronologische volgorde het boek lezen, aangezien dan de grote mindfucks niet duidelijk zijn. Ik vond deze opzet echt heel sterk neergezet, zo indrukwekkend! De personages zijn erg bijzonder, excentriek en wisten mij zeer te boeien.

Ik kan nog proberen om mijn recensie erg lang te maken, maar hierdoor zal ik te veel verklappen over het verhaal. Dit is een verhaal dat je zelf moet meemaken, aangezien ik niet wil dat ik enige spanning van je afneem. Ja, E. Lockhart heeft echt een meesterbrein en weet hoe je een heftig verhaal moet neerzetten! Deze schrijfster stelde me zeker niet teleur, dus ik lees graag meer van Lockhart haar werk. Dit boek is een aanrader voor thrillerliefhebbers en mensen die houden van grote puzzels die je in een verhaal langzaam compleet weet te krijgen.