Recensie: Gravity Falls: Dipper’s and Mable’s Guide to Mystery and Nonstop Fun!

Auteur: Rob Renzetti

Genre: Graphic Novel

Uitgeverij: Disney Press

Bladzijdes: 160

Prijs: 11,99

Cijfer: 10/10

Dit is een gids voor mysterie, geschreven door Dipper en Mable uit Gravity Falls, een geweldige serie. Hierin wordt er uitleg gegeven over de personages, locaties en wezens uit Gravity Falls, maar ook komen er activiteiten, tussenstukjes en codes in dit boek voor.

Aangezien ik redelijk verslaafd ben geworden aan Gravity Falls, kon ik het niet laten om mezelf te trakteren op dit boek toen ik eenmaal geslaagd was voor mijn theorie-examen. Dit boek is bedoeld voor de diehard fans van Gravity Falls. Dipper en Mable hebben dit boek ”geschreven”, maar ook andere personages schrijven wat bladzijdes vol in dit boek. Een fantastisch boek naar mijn idee, een goede toevoeging aan de serie!

Ten eerste is alle informatie geweldig. Er staat veel informatie over de personages, bepaalde locaties uit Gravity Falls worden toegelicht (een kaart van het dorp!) en er staan veel tips als je bijvoorbeeld een bepaald wezen tegenkomt. Dipper is de serieuze jongen die je vertelt over al deze wezens, terwijl Mable het plezier-gedeelte is die Dipper vaak onderbreekt met haar vrolijke opmerkingen. Ik heb vaak zo hard moeten lachen tijdens het lezen van dit boek! Als ik een stukje van Dipper las, hoorde ik ook echt zijn stem in mijn hoofd, zo ging dat ook bij andere personages. De schrijfstijl van alle personages is ook precies zoals de personages zelf, de makers hebben zich echt ingeleefd in alle karakters van Gravity Falls! Ieder personage heeft ook zijn/haar eigen lettertype, dus de personages zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden.

P1000785

Dit boek kan je niet alleen lezen, je kan er ook ontzettend veel mee doen! Deze gids staat ook vol met leuke opdrachten en tests, het is dus heel interactief! Bij elk hoofdstuk laat Soos (de handyman) wel een knutselwerkje zien die je thuis ook kan doen. Dipper komt regelmatig met een test met meestal grappige uitkomsten, Mable laat vaak hilarische tutorials zien en dit het hele boek door!

P1000786

De opmaak van dit boek is zo geweldig, er is ontzettend veel aandacht besteed aan dit boek. Het zit vol kleur en de Gravity Falls-sfeer is overduidelijk aanwezig. En daarbij… CODES! Dit boek bevat net als de serie een boel codes en het is zo gaaf om die op te gaan zoeken! Ik ben nog lang niet klaar met speuren, want ik moet nog een hoop codes kraken. Dit boek is gewoon geweldig! Ik kan er gewoon niks aan opmerken. Het zit vol humor, mysterie, geweldige tekst, handige informatie en nog veel meer. Dus, koop gewoon dit boek als je fan bent van Gravity Falls! Het is echt een aanwinst en het is elke cent waard.