Recensie: Gravity Falls Journal 3

Auteur: Alex Hirsch

Genre: Informatief

Uitgeverij: Disney Press

Bladzijdes: 288

ISBN: 9781484746691

Prijs: 14,99

Gravity Falls is een plek vol geheimen, bijzondere wezens en gruwelijke monsters die Gravity Falls zo’n bijzondere plek maken. De auteur van de journals vertelt zijn verhalen over al deze geheimen. Dit is het verhaal van de auteur in zijn derde notitieboek, waarin hij je alles vertelt over Gravity Falls, verschillende mysteries en de gevaarlijke Bill Cipher…

Gravity Falls is één van mijn favoriete tekenseries. Het zit vol humor, een indrukwekkende verhaallijn, grote complottheorieën en vele mysteries. Dipper Pines vindt Journal 3 in de eerste aflevering van de serie, waar veel wordt verteld over vele mysteries van Gravity Falls. Je ziet al wat bladzijdes van dit boek en Dipper schrijft zijn eigen verhalen er ook in en als kijker ben je zo benieuwd wat er nog meer staat in dit boek. Bij mijn verjaardag kreeg ik dit boek, zodat ik eindelijk kon zien wat voor informatie er in deze journal staat!

De journal is een dagboek van de auteur van dit boek (ik vermijd de naam van de auteur aangezien dit een grote spoiler is in de serie), die vertelt over de wezens in Gravity Falls en alle eigenaardigheden van dit gebied. De auteur zegt alles over zijn bevindingen, maar ook over andere personages in Gravity Falls. Dit was erg leuk om te lezen, aangezien er wat achtergrondinformatie wordt prijsgegeven over Bill Cipher. Af en toe was het wel iets te veel informatie, waardoor het iets te droog werd bij bepaalde bladzijdes.

Halverwege het verhaal is het verslag van de auteur afgesloten en gaat Dipper verder in het boek. Hij heeft het boek gevonden en schrijft zelf zijn eigen verhalen er in. Uiteindelijk schrijven meer mensen uit Gravity Falls in het boek en lees je eigenlijk over alle afleveringen in de serie. Hierdoor kan je als fan even kort alle afleveringen even meemaken. Dit zit wel vol met spoilers, dus dit boek kan je alleen lezen als je de serie volledig hebt gezien. Tijdens die laatste bladzijdes voelde ik weer diezelfde pijn als toen ik de laatste aflevering keek. Aahhh, de feels!

Het hele boek is prachtig vormgegeven en voelt echt aan als een geschreven boek. De tekeningen zijn echt geweldig en de omslag is ook fantastisch. Het is echt een prachtplaatje in mijn collectie met fandomboeken en een musthave voor alle diehardfans van Gravity Falls.