Recensie: Half Wild (Half Bad #2)

Titel: Half Wild (Half Bad #2)12 Half Wild Sally Green

Auteur: Sally Green

Uitgeverij: Moon

Bladzijdes: 336

Nathan is op de vlucht voor de Witte Heksen die jacht maken op hem. Nathan heeft een gave die hij onder controle moet zien te krijgen, wat maar al te lastig is. Daarbij moet hij ook op zoek naar Gabriël en Annalise, de Witte Heks waar hij verliefd op is. Het is een zware strijd voor Nathan, want hij heeft een gave die hij nauwelijks kan beheersen, dat terwijl hij niemand heeft die hem kan helpen…

Half Zwart is voor mij echt een topboek. Het is geweldig geschreven, het is lekker spannend, de hoofdpersoon is zo gaaf en zit vol actie! Ik keek al een hele lange tijd uit naar het tweede deel in deze trilogie. Uitgeverij Moon was zo vrijgevig dat ze mij een recensie-exemplaar gaven van dit boek in ruil voor een eerlijke recensie, waar ik ze heel dankbaar voor ben! Toen ik eenmaal begonnen was in dit boek, dook ik meteen in het gevaarlijke verhaal van Nathan, die heel wat moeite moet doen om te overleven…

Al snel merkte ik weer waarom ik zo dol ben op de schrijfstijl van Sally Green. Haar schrijfstijl is zo helder, ze zegt waar het op staat en laat zien dat geen enkel personage perfect is. Iedereen heeft zijn goede, maar ook zijn slechte kanten. Dit laat ze ontzettend goed zien bij Nathan, hij is half zwart en half wit, een middenweg tussen deze twee uitersten. Dit maakt Nathan zo menselijk en hoewel hij soms hele slechte dingen deed, kan je wel met gemak met hem meeleven. Personages zoals Annalise en Gabriël krijgen ook een nieuwe lading in dit boek. Gabriël wordt steeds een beter personage, terwijl ik bij Annalise vaak mijn twijfels begon te krijgen. Wat Nathan zou moeten doen? Ik heb werkelijk geen idee! Beide personages horen bij Nathan, wat Sally Green wel niet met me doet zeg!

In dit deel is er weer veel spanning en kom je vaak in benarde situaties terecht waarin Nathan zijn controle dreigt te verliezen. Bij vele hoofdstukken zat ik op het puntje op mijn stoel, bij de meeste gevechten had ik geen flauw vermoeden hoe het zou aflopen! Naast de energieke hoofdstukken is er ook tijd voor wat verdieping van de personages en zijn er veel ontwikkelingen aan de gang in de wereld van de Witte en Zwarte Heksen. Je ziet dat zelfs de Witte Heksen niet zo goed zijn als het lijkt en dat de Zwarte Heksen wel in staat zijn om hun krachten te gebruiken voor het goede. Sommige stukjes vond ik alleen een beetje traag, waardoor ik op bepaalde momenten niet helemaal in het verhaal zat, maar over het algemeen vond ik het een geweldig boek!

Vele bloggers zeiden al in hun recensie dat ze het einde van dit boek echt onverwacht zijn en het zou een grote schok voor je zijn. Dit was het helaas niet helemaal voor mij (misschien had ik te hoge verwachtingen), maar verbaasd was ik zeker. Het maakte me erg nieuwsgierig naar het derde en laatste deel in deze serie, want door deze plotwending kunnen er weer hele spannende dingen gebeuren… Sally Green, schrijf snel door! Ik kan niet wachten totdat ik kan lezen hoe het afloopt met Nathan en alle Heksen!