Recensie: Het Vonnis (Project Persefone #3)

Auteur: Michelle Gagnon

Genre: Spanning, Thriller, Young Adult

Uitgeverij: Blossom Books

Bladzijdes: 320

Prijs: 15,95

Koop dit boek via Bol.com

Waarschuwing: de samenvatting van dit boek (schuingedrukte tekst) kan spoilers bevatten als je de vorige delen nog niet hebt gelezen, dus ik raad je aan die eerste te lezen. De rest van de recensie kan je wel gewoon lezen, net als mijn recensies van de vorige delen.

Noa en Peter blijven vluchten voor de mensen van Pike & Dolan. Het gaat niet goed met Noa, haar gezondheid gaat hard achteruit. Ze staan er echt alleen voor en het wordt steeds moeilijker om anoniem te blijven. Ze worden gezocht door de politie, FBI en meer. Zullen Noa en Peter de mensen achter Pike & Dolan kunnen stoppen en alle zieke pubers genezen?

Het Vonnis is het derde en laatste deel van de Project Persefone-trilogie. Wauw. WAUW. Dit boek is zo veel beter dan de vorige twee delen, ik heb echt genoten van dit boek. Het is een fantastische afsluiter van deze serie. Oké, dat je het even weet, dit boek vind ik geweldig. Laat ik nu mijn mening even toelichten, zodat ook jij dit boek wilt lezen!

Het einde van het tweede deel, Het Verzet, eindigde heftig. De groep moet op de vlucht en blijft maar reizen tussen alle staten om hun achtervolgers af te schudden. Dit gaat niet zo simpel als gedacht, want als Noa en Peter een tijdje ergens zijn, komen er al snel agenten aan en zijn ze geen enkel moment veilig. Ik vond al dat de personages het zwaar hadden, maar in dit deel was het alleen maar erger. Het was ECHT heel zwaar voor ze. Door de loop van dit boek krijgen de personages te maken met enorm veel tegenslagen, ik kon zelf niet bedenken hoe ze zichzelf uit deze situatie zouden kunnen redden. Ze kregen enorme tegenwind. Soms benam het me echt de adem: hoe moesten ze in godsnaam Pike & Dolan stoppen?

Daarbij was er onwijs veel spanning door die enorme tegenslagen. De actie zat er dik in. De personages werden vaak in het nauw gedreven en er kwam zeker veel gevaar en geweld voor in dit boek. Daarnaast was er ook sprake van karakterontwikkeling van de personages. Noa en Peter werden in dit deel beter beschreven en ook de andere personages kwamen nog realistischer over. Daarnaast kwamen er ook wat nieuwe personages in dit verhaal voor die een goede toevoeging waren voor het verhaal.

En dat einde… WOW! Ja, het was echt een perfect einde. Ik kon niet stoppen met lezen en ik werd vaak op het verkeerde been gezet. Het einde is zo goed! Ik bibberde van angst, leed verdriet, was stomverbaasd en de omwentelingen in het verhaal waren grote mindfucks. Ik heb echt genoten van dit verhaal! Project Persefone begint goed, maar wordt bij elk boek steeds beter! Michelle Gagnon groeit echt qua schrijven door de loop van de trilogie. Het eerste deel blies me niet echt van mijn stoel, maar dat heeft Het Vonnis zeker gedaan! Als extra was er nog een kort verhaal ”Geen Uitweg”, wat zich afspeelt voor de trilogie. Dit verhaal is wel vermakelijk, maar had voor mij geen toevoeging voor het verhaal en was jammer genoeg overbodig. Het Vonnis alleen is al goed genoeg, en daarom raad ik deze trilogie zeker aan als je houdt van spanning, actie en griezelige experimenten! Ik sluit me in ieder geval aan bij het leger van Project Persefone, want ik ben door dit einde verkocht!