Recensie: In de naam van de Vader (Drakenbloed #3)

Auteur: Jean-Luc Istin

Genre: Graphic Novel

Uitgeverij: Silvester Strips

Bladzijdes: 48

Prijs: 16,95

Koop dit boek via Silvester Strips

De zoektocht naar de legendarische schat gaat verder. De kapitein heeft de steen van Gaëldenn in bezit en kan naar de magische wereld Sidh, waar de schat moet liggen. Ondertussen zitten de autoriteiten, waaronder de graaf van Cagliostro achter hem aan, een oude bekende. In dit derde deel gaat Hannibal ook op zoek naar zijn vader en worden er wat geheimen onthuld…

Het derde deel in de Drakenbloedserie heeft mij aangenaam verrast. In deel twee vond ik de wisselingen van tijd en plaats wat warrig, maar nu liepen de overgangen vloeiend over. Door het kleurgebruik werd al snel duidelijk waar het verhaal zich afspeelt. Dit verhaal richtte zich wat minder op spanning en actie, maar vooral op het achtergrondverhaal van kapitein Hannibal. Er kwamen aardig wat flashbacks voor in deze graphic novel en je krijgt eindelijk antwoorden over het verleden van de kapitein. Ook de graaf van Cagliostro krijgt veel aandacht in dit boek, hij is echt een gevaarlijke vijand!

In dit deel krijg je ook eindelijk te weten waarom deze serie Drakenbloed heet, en de uitleg hierover is ook gemaakt in een andere tekenstijl en dit vond ik erg leuk gedaan. Het verhaal lijkt nu eindelijk een goede kant op te gaan en deze serie is me steeds meer gaan boeien. Als lezer krijg je onwijs veel informatie naar je hoofd geslingerd, maar het is niet zo dat je overspoeld raakt en geen overzicht meer hebt. Het maakte deze wereld juist levendiger en ik kreeg echt het gevoel dat ik nu in het verhaal zat.

Dit derde deel is zeker mijn favoriet geworden in deze stripserie en het einde heeft mij zeker verrast! Deze serie vraagt naar meer en ik kan niet wachten om bij de bibliotheek de volgende delen van de serie te halen! De serie had misschien een moeizame start door de warrige verhaallijnen, maar dit deel boekt onwijs veel vooruitgang. Deze serie heeft door dit deel een flinke potentie om spectaculair te worden en ik kijk uit naar de volgende delen.