Recensie: Love Potion

Auteur: Cindy Paul

Illustraties: Renée Zonneveld

Uitgeverij: Everafterprint

Bladzijdes: 99

ISBN: 9789083012674

Prijs: 18,00

Blair is een heks en maakt veel drankjes voor haar klanten. Op een dag verschijnt een prachtig meisje genaamd Cinnamon bij haar winkel, een meisje waar ze al lang een oogje op heeft. Deze prinses zal vast niet vallen op een heks, dus ze heeft er vrede mee dat deze liefde niet wordt beantwoord. Er wordt aan Blair gevraagd of ze een liefdesdrankje kan maken, maar voor wie zou dat drankje zijn?

Everafterprint is een uitgeverij die prachtige boeken maakt vol illustraties. Ze hadden een Kickstarter om dit korte verhaal uit te brengen, een boek vol gekleurde illustraties. Ik wilde dit graag steunen, dus al snel bestelde ik mijn exemplaar. Er werden genoeg exemplaren verkocht, dus de boeken werden geproduceerd en ik kon genieten van een zoetsappig liefdesverhaal met een vleugje magie.

Love Potion is een heerlijk verhaal om bij weg te dromen. Blair is een heks en heeft een oogje op een buurtbewoonster die als een prinses overkomt, maar ze durft niet de eerste stap te zetten. De prinses bestelt een liefdesdrankje bij haar, en samen verzamelen ze de ingrediënten. Dit leidt tot allemaal korte avonturen waarin de twee elkaar beter leren kennen, wat erg vertederend is. Het verhaal is niet onvoorspelbaar, maar is juist een hele knusse leeservaring.

De twee meiden hebben dan wel een relatief kort verhaal, toch leer je ze goed kennen. Reid is dan wel een heks, maar ze is erg onzeker en heeft geen coven, wat juist essentieel zou zijn voor heksen. Cinnamon is een heel onschuldig meisje die met een puur hart om haar naasten geeft. Daarbij zijn er wat hele sprekende zijpersonages die heel schattig en hilarisch zijn (vooral een bepaald magisch personage heeft me hardop laten lachen). Verwacht geen enorme spanningen, maar juist een schattig verhaal met aandoenlijke personages.

Het verhaal is dus al prettig, maar de uitgave van het boek al helemaal. Renée Zonneveld heeft de meest prachtige illustraties gemaakt, en dat in kleur! Bijna elke bladzijde wordt bijgestaan met kleurrijke illustraties waardoor het verhaal nog meer tot leven komt. Al zijn het grote illustraties of juist kleine tekeningen, het is altijd een aangename toevoeging voor het verhaal. Dit maakt het boek echt nog mooier en is het daardoor echt een aanwinst voor in de boekenkast.

Zin in een zoet liefdesverhaal met diversiteit en een snufje magie? Dit korte verhaal zorgt ervoor dat je vlinders in je buik krijgt! De illustraties zijn sprankelend en zijn met zo veel zorg gemaakt, ik zou gewoon van elk boek een editie willen met zulke leuke illustraties!

Koop hier het boek!