Recensie: Moon (The Dragon Prince #1)

Auteur: Aaron Ehasz & Melanie McGanney Ehasz

Genre: Fantasy

Uitgeverij: Scholastic Inc

Bladzijdes: 278

ISBN: 9781338603569

Prijs: 9,99

Eeuwen geleden leerden mensen magie hanteren, wat juist leidde tot een grote oorlog tussen elfen en mensen, waarbij de Drakenkoning werd vermoord. Nu is er nog steeds oorlog en is de Maanelf Rayla van plan om met een groep huurmoordenaars de koning en de prins van Katolis te vermoorden. De twee prinsen van de koning ontdekken alleen een drakenei, die kan leiden tot vrede tussen de mensen en elfen. Rayla en de prinsen Callum en Ezran vluchten uit het koninkrijk en gaan op weg naar de Drakenkoningin, zodat er vrede kan komen in de wereld. Hun weg wordt alleen lastig gemaakt door een duistere magiër die hen wil stoppen…

The Dragon Prince is een geweldige Netflix-serie die nu drie seizoenen heeft, maar er zullen uiteindelijk zeven seizoenen verschijnen. Nu zijn er ook boeken over deze serie uitgebracht, waaronder een novelle over het eerste seizoen. Voegt dit boek wat toe aan de serie, of kan je hem laten liggen?

Het eerste deel in deze serie volgt de verhaallijn van het eerste seizoen. Er zijn wel wat scènes eruit gelaten, maar over het algemeen is de kern van het seizoen intact gebleven. Je volgt de avonturen van Callum, Ezran en Rayla, terwijl er ook nog andere personages zijn die af en toe aan het woord komen. Ik had eerst het idee dat het boek alleen vanuit het perspectief van Callum zou zijn, maar de auteurs laten juist meerdere personages zien.

Wat echte toevoeging betreft: het is vrij gelimiteerd. Je krijgt af en toe een blik in de gedachtegang van personages, dus je krijgt wel wat details te weten, maar deze dingen zijn wel vrij voor de hand liggend. Dit boek is ook wat bedoeld voor de wat jongere lezers, maar wat er wel voor zorgt dat het verhaal makkelijk te volgen is. Mocht je dus een recap willen lezen over het eerste seizoen, is dit boek ideaal! Verwacht alleen geen extra informatie over de personages, maar ik wil zeker de rest gaan lezen.

En waarom wil ik uiteindelijk zeven boeken, ook al is het wat overbodig? Nou, de diehard-fans kunnen zeker genieten van het verhaal in een ander medium, maar uiteindelijk een mooie collectie met zulke covers in mijn boekenkast hebben lijkt me zeer prettig. Het leest lekker weg, de belangrijke gebeurtenissen worden verteld en je krijgt een klein extra stukje inzicht in de personages. De volgende Dragon Prince-boeken op mijn verlanglijst: de graphic novel Through the moon en het artwork-boek van de eerste drie seizoenen!