Recensie: Pokémon Adventures Firered & Leafgreen & Emerald Box Set

Auteur: Hidenori Kusaka, Satoshi Yamamato

Genre: Manga

Uitgeverij: VIZ Media

Bladzijdes: 1576

ISBN: 9781421582788

Prijs: 36,00

Pokémon Adventures gaat door! Na de verhalen over Red, Green, Blue, Yellow, Silver, Gold, Crystal, Ruby en Sapphire gaat het avontuur zeker door. In Pokémon Adventures Firered & Leafgreen volg je Red en Green die het weer op moeten nemen tegen Team Rocket en de Pokémon Deoxys. Giovanni, de baas van Team Rocket, wil namelijk contact hebben met een bepaalde trainer… In Pokémon Adventures Emerald volg je Emerald, een jonge trainer die gek is op Pokémongevechten, maar niet op Pokémon zelf. Hij wil de Battle Frontier in Hoenn verslaan, maar er blijkt meer aan de hand te zijn, want Jirachi, de legendarische Pokémon die je wensen kan vervullen, wordt wakker uit zijn duizend jaar oude slaap…

Ik ben een groot Pokémonfan en verzamel dus zeker de Pokémon manga. Ik heb de vorige drie boxen van deze serie al in bezit, maar ik wil natuurlijk alle manga hebben! Toen de vierde box was afgeprijsd, kon ik het niet laten om hem in huis te halen. Ik was heel benieuwd wat voor avonturen er nu weer zouden afspelen, dus al snel pakte ik deze manga op. Ik heb het einde lekker uitgesteld en op mijn gemak alle manga gelezen, maar dan heb je ook wat!

Deze box bevat twee losse verhalen die wel op elkaar aansluiten. Laten we beginnen met Firered & Leafgreen. Hierin volg je de eerste helden uit de hele serie die weer vechten tegen Team Rocket. Het verhaal was lekker spannend en bevatte genoeg coole gevechten, maar het maakte niet een enorme indruk op mij. Een bepaalde familieverhouding die als mindfuck zou moeten dienen, wist ik al (dat komt ervan als je allemaal feitjes weet over de games van Pokémon). Het einde was wel erg goed en door een bepaalde gebeurtenis werd je al nieuwsgierig naar het volgende verhaal, aangezien er een groot probleem ontstond aan het einde van Firered & Leafgreen.

Emerald is een bijzondere jongen. Hij ziet er wat gek uit en houdt niet van Pokémon, maar gaat wel graag battles aan. In het begin vond ik het maar een irritant en vreemd joch, waardoor ik wat moeilijk in zijn verhaal kwam. Schijn bedriegt, want eigenlijk is Emerald een jongen met een hart van goud. Het hele gevecht rondom Jirachi vond ik ook weer heel goed uitgewerkt, wat ik wel verwacht had van Hidenori Kusaka. Het is erg vet om zo veel personages bij elkaar te zien komen, het was echt een heerlijk avontuur!

De tekenstijl is zoals gewoonlijk weer on point, de meeste gevechten waren uitstekend te volgen. Alle personages zijn met gemak uit elkaar te houden en de omgevingen zijn mooi getekend, ze zijn echt trouw aan de games gebleven. Ik ben ontzettend blij met deze box en ik ga zeker door met het verzamelen van deze manga, want hij blijft top! De volgende verhalen gaan over Diamond en Pearl, waar al naar wordt verwezen aan het eind van de manga. Op naar Sinnoh dus!