Recensie: Sword Art Online Light Novel #2 Aincrad

Genre: Fantasy, Spanning, Romantiek, Young Adult

Uitgeverij: Yen Press

Bladzijdes: 249

ISBN: 9780316376815

Prijs: 12,49

P1070617

Tijdens de avonturen van Kirito in Sword Art Online zijn er nog vele andere dingen gebeurd. Allemaal korte verhalen die Sword Art Online versterken. In dit boek lees je vier verschillende verhalen van verschillende personages uit Sword Art Online. Silica is een beast-tamer die samen met Kirito haar draak terug wilt halen, Lisbeth is een smid die Kirito helpt bij het maken van een perfect zwaard, Kirito en Asuna komen het meisje Yui tegen en Kirito vertelt het verhaal over zijn guild.

P1070632

Na het eerste boek van Sword Art Online was ik heel benieuwd naar het tweede deel. In de anime had ik meer dingen gezien dan ik had gelezen in het boek, maar in het tweede deel krijg je extra verhalen te horen die ook te zien zijn in de anime. Dit boek geeft je een extra kijkje in Sword Art Online en vond ik heel tof, alhoewel de kwaliteit wat varieerde per verhaal.

Aangezien ik de anime had gezien, waren de verhalen uiteraard wat voorspelbaar, desalniettemin was het leuk om te lezen en kwamen nieuwe personages aan het woord. Hierdoor krijg je toch beter te zien hoe mensen tegen Kirito aankijken. De schrijfstijl vond ik zelf heel fijn, het is goed te volgen en er worden geen lastige woorden gebruikt.

P1070633

Het eerste verhaal van Silica vond ik een mooi begin van de verhalenbundel. Wanneer ze Kirito tegenkomt, is ze haar draak kwijt geraakt, deze is vermoord door monsters. Toch is er een manier om haar draak terug te halen, waarbij er nog wat onverwachte wendingen naar voren kwamen. Het verhaal van Lisbeth had ook goede kanten, haar emoties kregen echt de spotlight in haar verhaal. Het derde verhaal van Yui wordt verteld vanuit het perspectief van Asuna en vond ik echt de juiste keus. Dit verhaal vond ik indrukwekkend in de anime, zo ook in het boek. Vooral dat einde, het deed weer zo’n pijn! Het laatste verhaal liet mij eigenlijk nogal koud. Het was wat achtergrondinformatie over Kirito en waarom hij bepaalde keuzes maakt in het eerste boek, maar het wist niet helemaal tot mij door te dringen.

P1070634

Sword Art Online, een geweldige boekenserie en ik wil meer! Ik ben alleen nog wat in dubio met welk deel ik nu zal kopen. De eerste mangaversie over Aincrad? Koop ik de nieuwe novel/manga van de nieuwe versie (Progressive) of zal ik het volgende deel van de originele novelles kopen? Ik ga in ieder geval door met mijn beginnende verzameling van Sword Art Online!