Recensie: The Adventure Time Encyclopaedia

Titel: The Adventure Time EncyclopaediaHNA6891¼Adventuretime_Case_4_30.indd

Auteur: Martin Olson

Genre: Illustratie, Humor

Uitgeverij: Abrams

Bladzijdes: 160

Prijs: 18,49

Adventure Time is een fantastische serie over de mens Finn met zijn hond Jake die avonturen beleven in het land van Ooo. In dit boek worden alle personages besproken, de plekken van Ooo en meer! Dit boek is geschreven door Hunson Abadeer, The Lord of Evil en er zitten nog aantekeningen bij van Marceline, Finn en Jake.

Ik ben een grote fan van Adventure Time en heb er al veel spullen van, uiteraard wilde ik er dus ook boeken van hebben. The Adventure Time Encyclopedia leek mij geniaal en daarom was ik enorm blij toen ik dit boek eenmaal op de deurmat zag liggen. Informatie over één van mijn favoriete series! Dit boek stelde me niet teleur, want The Adventure Time Encyclopedia is echt geweldig en bevat enorm veel humor.

De opmaak van dit boek is al geniaal. Het boek ziet er prachtig uit en de illustraties zijn fantastisch. De meeste tekeningen zien er mooi uit, alle pagina’s zijn heel vrolijk en zitten vol kleur. Alleen al het doorbladeren van het boek maakt je al blij, de kleuren spatten van de pagina’s! Vele tekenaars hebben een bijdrage geleverd aan dit boek en dit is een schitterend resultaat.

De schrijfstijl is echt hilarisch, Hunson Abadeer (een schurk in Adventure Time) vertelt over de rest van de personages met een komische ondertoon. Ook de aantekeningen van Marceline, Finn en Jake kregen mij vaak aan het lachen. Ik kreeg ook echt de stemmen van de personages in mijn hoofd als ik erover las, de stukken van Abadeer las ik met een duivelse stem in mijn hoofd, terwijl Finn dan weer een hoog stemmetje heeft. De informatie over de personages is ook heel random, precies wat je verwacht bij Adventure Time. Elke pagina is weer een verrassing!

Minpunten? Sommige personages waren zonder illustratie (wel hele kleine personages hoor), maar ik had toch liever van elk personage een afbeelding gezien. Ook moet je wel veel afleveringen hebben gezien als je de vele verwijzingen wilt snappen. Voor de rest is dit boek echt een genot om te lezen en raad ik het je zeker aan als je fan bent van Adventure Time. Binnenkort maar veel geld sparen zodat ik meer boeken van Adventure Time kan kopen…