Recensie: The Geek’s Guide to Unrequited Love

Titel: The Geek’s Guide to Unrequited Love

Auteur: Sarvenaz Tash

Uitgeverij: Simon & Schuster

Bladzijdes: 252

ISBN: 9781481456531

Prijs: 16,75

Graham is al verliefd op zijn beste vriendin Roxy sinds hij in haar buurt is komen wonen en aan hem vroeg in wat voor Zweinstein-afdeling hij zou zitten. De twee zijn grote nerds en hebben allebei tickets kunnen krijgen voor New York Comic Con. Graham en Roxy houden allebei enorm van comics, films en boeken, maar hun liefde is gigantisch voor de comic The Chronicles of Althena. Als wordt aangekondigd dat de maker van deze comic (die nauwelijks naar conventies komt) aanwezig is op New York Comic Con, vindt Graham dit de ideale gelegenheid om Roxy duidelijk te maken wat hij voor haar voelt. Kan hij Roxy’s hart veroveren?

Een liefdesverhaal over een nerd die op zoek is naar de liefde tijdens een conventie? Dat klinkt als een verhaal voor mij! Ik was al sinds het eerste ogenblik wat verliefd op dit boek. De titel, de nerdy cover, de omschrijving… Dit boek wil ik lezen! Toen ik voor mijn verjaardag wat boekenbonnen kreeg en dit boek zag liggen voor een lage prijs bij de American Book Center in Amsterdam, kon ik het niet laten om hem te kopen. Voldeed dit boek naar mijn verwachtingen? Niet helemaal…

Het idee achter dit verhaal vind ik als fanboy een grote verademing: een liefdesverhaal op een conventie, hoe leuk klinkt dat! Ik was al helemaal benieuwd wat voor romantische nerdy uitspraken of acties Graham uit ging halen om Roxy duidelijk te maken dat hij gek op haar is. Het begin voelde al goed aan. De voorbereidingen naar Comic Con werden getroffen, Graham vertelt over zijn liefde voor Roxy en hun favoriete comic. Dit kon alleen maar goed gaan!

Lezen over de conventie in New York was echt geweldig. Ik ben vaak op conventies te vinden, dus ik voelde mij al helemaal thuis en ik had echt het idee dat ik tussen alle cosplayers rondliep. Deze conventie heeft een flink en druk programma en het is erg leuk om te zien hoe enthousiast Graham is over zijn fandoms. Al snel merkte ik dat de conventie niet helemaal is zoals Graham had gedacht. Hij krijgt te maken met wat tegenslagen en de kans dat hij een gelegenheid vindt om Roxy te vertellen wat hij voor haar voelt wordt steeds kleiner. Hierdoor was ik wat bang voor het einde, ik had totaal geen idee of dit verhaal goed zou aflopen.

Dit boek leest ontzettend snel weg en de schrijfstijl van Tash is heel nerdy en prettig om te lezen, maar het einde wist mij helaas niet te overtuigen. Het ging allemaal opeens heel snel en het wist mij niet genoeg voldoening te geven. Ik zal niks verklappen in verband met spoilers, maar het einde kon naar mijn idee veel beter. Ik zou er bijna een fanfic over willen schrijven waarin het verhaal op spectaculaire wijze wordt afgesloten! Een boek dat niet volledig aan mijn verwachtingen kon voldoen, maar gelukkig staat hij erg mooi in mijn boekenkast.