Serierecensie: Community

Nu we voornamelijk thuis zitten, ben ik ook flink in de streamingsdiensten gedoken. Zo kwam Community online op Netflix, een serie die me vrij grappig leek. Even een serie om er doorheen te jassen zonder al te veel complexe verhaallijnen, dat is ideaal! Het duurde een maandje, maar toen had ik de serie ook volledig gezien. Zes seizoenen vermaak, was dat het kijken waard?

Jeff Winger heeft zelf geen diploma, maar was advocaat totdat hij erop werd betrapt dat hij geen diploma had. Hij moet nu naar community college, waarin hij met vele andere volwassenen aan het studeren is. Daar richt hij per ongeluk een studiegroep op voor Spaans, waar een verscheidenheid aan leden in zitten.

Community is een heerlijke serie om te bingewatchen. Dit is vooral te danken aan alle personages, die zorgen voor behoorlijk wat humor. Jeff is een vrij arrogante man die graag achter de vrouwen aan zit, maar uiteindelijk een zwak heeft voor zijn studiegroep. Britta is een populaire meid met een rebels verleden, terwijl Abed is een man die zich haast gedraagt als robot en een passie heeft voor films en series (zo zegt hij ook veel verwijzingen dat hij denkt dat hij in een serie zit). Annie is een meisje die vroeger een grote nerd was, maar nu juist opbloeit en er leuk uitziet. Shirley is een hardwerkende moeder vol vrolijkheid, Troy is de beste vriend van Abed en vroeger een echte sportfanaat en Piercy is een smerige oude vent die vaak seksistische en racistische opmerkingen maakt (die in deze tijd net niet door de beugel kunnen), maar we hebben ook nog de queer-decaan van de school en de Aziatische docent die Spaans studeert en een echte gek is. Al deze personages zorgen voor heel wat hilarische momenten en weten goed op elkaar in te spelen.

In het eerste seizoen is de serie nog vrij voorzichtig, maar in de seizoenen erna zijn de makers heel origineel en weten ze hun grenzen te verleggen. Creativiteit krijgt de overhand. Zo zijn er afleveringen die juist compleet geanimeerd zijn en elk seizoen heeft weer een geweldige aflevering waarin de hele campus een paintballterrein wordt. Abed is dan ook de persoon die constant meldt dat de personages in een serie zitten, waardoor vaak de vierde muur wordt doorbroken. Dit zorgt ervoor dat Community haast een parodie is op komedieseries, op hele unieke wijze gedaan!

Nu moet ik wel zeggen dat de serie na het vierde seizoen wat afvlakt. Na dit seizoen nemen wat personages afscheid van de serie, maar er komen helaas niet enorm leuke personages voor in de plaats. De originele cast was juist perfect, maar daarna wordt de serie wat minder. Deze seizoenen zijn ook iets korter, maar weten wel een mooie einde te geven aan deze reeks. Er is nog steeds hoop dat er een film gaat komen, wat nu iets realistischer wordt nu de serie op Netflix staat en veel mensen het gaan kijken. Nu raad ik je ook zeker aan om deze show te kijken, want het zorgt voor heerlijk vermaak! De personages zijn erg vermakelijk en de afleveringen zijn ontzettend divers, dus de serie krijgt voor mij een mooie 9. Nu maar hopen dat de film komt!