Serierecensie: Modern Family

Ik vind het geweldig als Netflix een lange comedyserie online zet. Zo was ik How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, Community en Brooklyn Nine-Nine aan het bingewatchen toen dat online kwam, en Modern Family kon ik ook goed achter elkaar kijken. Begin 2021 kwam het laatste seizoen van Modern Family op Netflix, en kon ik de serie afronden. Graag vertel ik aan jou wat zo leuk is aan deze serie, want dit is een geweldige langlopende show voor iedereen!

Bron: Entertainment Weekly

Deze serie volgt drie families en al hun problemen, gebeurtenissen en familiebijeenkomsten die ze meemaken. De makers wilden graag een toffe serie maken vol spektakel, maar ze kwamen er al snel achter dat juist dingen die ze bij hun familie meemaakten zo grappig zijn. Hierdoor ontstond Modern Family, beginnende met Jay Pritchett, de vader en opa van de familie. Hij heeft een knappe jonge vrouw uit Colombia (Gloria) en een stiefzoon Manny. Jay heeft twee kinderen van zijn ex-vrouw, Claire en Mitchell. Claire is getrouwd met Phil en ze hebben samen drie kinderen, terwijl Mitchell met zijn vriend een meisje heeft geadopteerd. De gezinnen zijn erg verschillend, maar ze zijn familie en maken genoeg mooie dingen mee.

Het alledaagse leven kan wellicht wat saai zijn, maar de familie Pritchett/Dunphy maken genoeg grappig dingen mee. Elf seizoenen lang vol met vakanties, opvoedingsperikelen, feestdagen en meer, het is elke keer feest waarbij je hard kan lachen. De humor is heel natuurlijk en zonder een lachband lach ik mezelf kapot tijdens deze serie. Doordat de scène af en toe wordt onderbroken door commentaar van de personages, krijg je een betere inkijk in hun leven en maakt het de situatie des te grappiger. Naast de humor weet de serie de familieband heel sterk te laten tonen en merk je dat je familieleden vaak heel irritant kunnen zijn, maar dat ze er voor je zijn als het puntje bij paaltje komt.

Bron: ABC.com

De personages zijn flinke typetjes, maar dat is voor mij ook de kracht van de serie. Zo ben ik echt fan van Phil Dunphy. Hij is een echte vader die zichzelf stoerder doet dan hij is. Hij is zo knullig, maar hij steelt niet de show omdat de andere personages ook zo veel humor in de show brengen. Cameron Tucker (de vriend van Mitchell) vond ik bijvoorbeeld ook hilarisch door zijn sassy opmerkingen, en de kinderen van de families zijn ook erg energiek. Daarbij is het heel leuk om te zien dat iedereen opgroeit, want kinderen die in het begin nog maar baby’s zijn groeien door de serie enorm! Je hebt echt het gevoel dat je meer dan tien jaar een familie volgt, waardoor je veel mooie mijlpalen meemaakt.

Modern Family is een ideale serie om lekker weg te kijken. De personages bezorgen je een lach (en heel soms een traan) en het normale leven is nog nooit zo leuk geweest. Het zou me niks verbazen als ik uiteindelijk weer de hele serie wil gaan kijken, want het verveelt totaal niet! Bingewatchmateriaal wat te zien is voor de hele familie, ga dat zien!