Serierecensie: The Mandalorian – Seizoen 2

The Mandalorian seizoen 1 was de start van Disney+, de serie die ervoor moest zorgen dat de streamingsdienst veel abonnees zou krijgen. Voor mij is dat gelukt, want vanaf het begin heb ik een abonnement genomen en ik heb het niet stopgezet. Deze serie wist mij te amuseren bij het eerste seizoen, dus ik keek erg uit naar het tweede seizoen. Meer van the Child en meer toffe avonturen in het heelal! Zou het net zo goed zijn als het eerste seizoen?

De Mandalorian en het Kind reizen verder op zoek naar een jedi die het kleine wezentje kan trainen. Samen vervolgen ze hun weg door het heelal, waarin ze zowel nieuwe als oude bekenden ontmoeten. De meeste afleveringen zijn los van elkaar te zien, maar er is veel meer in vergelijking met het eerste seizoen een lopende verhaallijn. Het eerste seizoen bestond vooral uit allemaal verschillende avonturen op telkens een andere planeet, maar nu merk je dat er een duidelijk doel is. De reis die de twee maken is veel consistenter en je krijgt meer informatie over mandalorians en de jedi. Ik was erg onder de indruk van oude bekenden en dit seizoen zorgde ervoor dat ik ook series zoals Clone Wars ging kijken, omdat je als kijker alleen maar meer informatie wilt over de personages die voorbij komen.

Bron: Newsweek

De makers hebben weer alles uit de kast gehaald om fantastische afleveringen neer te zetten. Ik raad je vooral aan om te kijken naar Disney Gallery: The Mandalorian, waarin je een kijkje achter de schermen krijgt en nog meer onder de indruk maakt in het werk van de makers (en het volgen van podcasts over show is ook een leuke toevoeging). Ze zijn zo trouw aan het materiaal, bouwen het universum uit en geven veel verwijzingen naar de films. Het oog van detail is ongekend, en de serie voelt veel intenser aan. Spannende scènes waren zo zenuwslopend en ik heb meer meegeleefd met personages (ik heb op sommige momenten zelfs geschreeuwd naar het beeldscherm). Uiteraard is er genoeg schermtijd voor Baby Yoda, die weer zo grappig en schattig is. Hij is echt een onmisbaar deel van de serie geworden en elke beweging of geluid die hij maakt is zo aandoenlijk. De band tussen hem en Mando is ook zo tastbaar en hoewel je voornamelijk kijkt naar iemand in een pantser, voel je alle emoties.

The Mandalorian weet zichzelf te overtreffen in dit tweede seizoen, wat vooral komt door de lopende verhaallijn. Het eerste seizoen is vermakelijk, maar dit seizoen doet een schepje er bovenop en tilt het naar een hoger niveau. De fanservice is niet storend, maar is een verademing en dit seizoen maakt je nieuwsgierig naar meer materiaal van het Star Wars-universum. Ik ga in ieder geval weer elke week zitten voor een nieuwe aflevering in het derde seizoen, want ik kan niet wachten om te zien hoe het verhaal verder gaat! Daarbij komt eind deze maand The Book of Boba Fett uit, dus dan kan je in de tussentijd jezelf nog vermaken met een van de personages.