The Walking Dead

Series kijken, ik ben er gek op. Vooral als de series zenuwslopend spannend zijn en dat is zeker het geval bij The Walking Dead! Ik ga met een enorme vaart door alle afleveringen heen en ik ben er dol op! Het is zelfs zo erg, dat ik elke dag wel minimaal de helft van een seizoen kijk en daarnaast heb ik zelfs mijn familie verslaafd laten raken aan deze serie.

The Walking Dead, wie kent het niet? In The Walking Dead draait het vooral om de zombies. Er is een enorme uitbraak van zombies ontstaan en de hele wereld is in puin. Wanneer je eenmaal bent gebeten door een zombie, word jij er zelf eentje. De zombies kunnen worden gedood als je in hun hersenen snijdt. Maar een klein deel van de bevolking weet te overleven en ze moeten dit blijven doen in een wereld vol met vleesetende zombies. Rick is politieagent en raakt in een coma wanneer hij in een schietgevecht zat met wat criminelen. Hij wordt uiteindelijk wakker in het ziekenhuis, maar het blijkt dus dat er niemand is en Rick ontdekt de zombies. Er is haast geen uitweg en Rick moet vechten voor zijn leven en gaat op zoek naar zijn vrouw en zoon.

Tot zover de introductie op de serie. Van The Walking Dead zijn er al vier seizoenen uit en nu is seizoen vijf bezig. Deze serie zit vol met horror en enorm veel spanning. De wereld lijkt echt aan zijn einde te komen en de overlevenden zijn radeloos. Zombies zijn haast overal aanwezig en alhoewel er veel worden gedood, blijven de zombies nog in enorme aantallen bestaan. Je hebt haast in bijna elke aflevering een gevecht met zombies en het zou zo maar gebeuren dat één van je favoriete personages dood gaat of een zombie wordt… Niets is zeker! Ik heb tijdens het kijken van deze serie vaak rillingen op de rug, het is zo spannend! Sommige moorden zien er echt gruwelijk uit en ik raad je af om wat te eten/drinken tijdens The Walking Dead… Het is zeker niet een serie voor mensen met een zwakke maag, want dit is redelijke horror. Het is ook wel grappig dat de term ”zombies” nooit gebruikt wordt, maar dat er wordt gesproken over ”walkers” en andere termen.

De personages vind ik geweldig, want je merkt echt de verandering die ze meemaken door de seizoenen heen. In het begin is iedereen in paniek door alle zombies en weten ze nauwelijks wat ze moeten doen, maar in latere seizoenen ondernemen ze meteen actie en worden zombies met gemak neergehaald. Je merkt dat ze haast wilde dieren worden, ze doen er uiteindelijk alles aan om te overleven. De echte kickass karakters blijven bestaan en ze geven niet op! Het maakt de personages enorm interessant en de ontwikkeling van de personages is enorm groot. Wel heb ik soms mijn bedenkingen, want de zombies blijven maar komen, komt daar nou nooit een einde aan? Het is ook vaak gebeurd dat zombies opeens aanwezig zijn, terwijl je die echt wel ruim van te voren kan horen…

Ik kan deze serie zeker aanraden als je houdt van een grote dosis spanning. Ik heb zelfs mijn zusje en moeder verslaafd gemaakt, Mijn vader zei vorige week nog dat hij het een rare serie vond en dat het te eng was, maar hij heeft toch binnen één dag rond de 10 afleveringen gezien, want hij vindt het toch wel leuk…  Leden van het vrouwelijke geslacht kunnen ook genieten van deze serie, tenzij je geen nachtmerries wilt door de gruwelen van deze serie… Ik ben zo nieuwsgierig naar de rest van de serie (ik ben al bij seizoen 5, dus ik ben redelijk bij), zou er ooit een geneesmiddel worden gevonden voor deze ziekte en zullen genoeg mensen het overleven? Wacht niet langer en begin aan deze coole serie zodat je met mij enthousiast kan doen! Voor de liefhebbers, tot eind mei kan je op Ziggo on demand alle afleveringen kijken, dus zeker doen dus! Daarbij komt een acteur van The Walking Dead naar Comic Con, dus nog een reden om snel deze serie te gaan zien!

Heb jij al gekeken naar The Walking Dead of lijkt het je toch iets te eng?