Een reis naar Parijs Dag 2: Van diep in de zee, naar hoog in de lucht!

Begin september gingen mijn vriendin en ik voor een paar dagen op vakantie. Eerst drie dagen in Parijs, en vervolgens twee dagen naar Brussel. In mijn eerste blog vertelde ik over onze eerste (geeky) dag in Parijs, en nu kan ik vertellen over de tweede dag waar we weer genoeg hebben bezocht. We begonnen in diepe wateren, om vervolgens juist de hoogte in te gaan!

We begonnen onze dag bij het aquarium van Parijs, welke vlakbij de Eiffeltoren is. Het is ondergronds en heeft vele verschillende aquaria en vissen. Wij gaan altijd naar een aquarium op vakantie, dus deze mocht niet ontbreken! We genoten van de roggen en de Japanse aquaria, en er waren zelfs wat beelden van een kunstenaar in de aquaria gezet (de foto boven in het midden is er een voorbeeld van). Halverwege het bezoek was er nog een show die werd gehouden. We hadden het vermoeden dat het een zeemeerminnenshow kon zijn, maar we zaten uiteindelijk midden in een kindershow. We konden het totaal niet volgen, maar moesten wel lachen om het feit dat we zo lang hadden gewacht op een animatieteam. We lieten het publiek achter, waardoor we juist in alle rust de andere aquaria konden bekijken!

Naast een bezoekersticket hadden we van tevoren ook een lunch besteld, namelijk een Japanse lunch. We kregen een bowl met ramen, die prima te doen was (voor Franse begrippen). We hadden veel bezienswaardigheden vooraf besteld, zeker omdat er nog wat maatregelen waren in Frankrijk waren (mondkapje dragen bij grote bezienswaardigheden, QR code laten zien etc.).

Na de lunch gingen we richting de Eiffeltoren, maar hadden we ons bezoek bovenin nog even uitgesteld. We hadden namelijk een boottocht gereserveerd over de Seine, al snel konden we de boot op en genieten van het uitzicht.

De boottocht over de Seine was heel ontspannend. We vertrokken bij de Eiffeltoren, gingen langs de Notre Dame en weer terug. Er was een gids die gaandeweg de rit in het Frans en Engels vertelde over alle gebouwen langs de Seine, waardoor je wat extra informatie kreeg over de stad. Verder haalden we er nog een lekkere crêpe en genoten we volop. We hoefden even niks te doen, gewoon lekker zitten en staren naar de schoonheid van de stad. Dit was voor ons het ultieme vakantiegevoel, dus dit was ons favoriete moment van de vakantie.

Vervolgens gingen we de Eiffeltoren bezoeken. We hadden nog geen tickets, maar na drie kwartier wachten konden we tickets kopen voor de lift. We hadden de optie gekozen met de liften voor zowel de eerste als de bovenste verdieping, wat nogal wat tijd scheelt in vergelijking met de trap. Het uitzicht was echt adembenemend, hoewel ik met hoogtevrees de bovenste verdieping wel wat spannend vond.

Tijdens mijn eerste bezoek aan Parijs had ik alleen de eerste verdieping bezocht, dus het uitzicht vanaf de bovenste verdieping was nog indrukwekkender. We hadden al de Tour Montpernasse bezocht, maar vanaf deze kant zagen we veel meer van Parijs. Nadat we genoeg hadden gezien van het uitzicht konden we al snel naar beneden, en gingen we naar onze volgende bestemming.

We pakten vervolgens de bus en gingen de heuvel op naar de Sacre Coeur. Het was een flinke klim, dus halverwege de rit haalden we nog een crêpe en aten we deze met uitzicht over de stad. Nadat we wat hadden opgeladen, gingen we verder en konden we genieten van het uitzicht over Parijs. Dat was de klim absoluut waard!

Het werd al bijna etenstijd, dus we liepen naar links en kwamen uit bij de schilderswijk Montmartre. Hier zijn allemaal kunstenaars te vinden die graag portretten van je maken, en zijn er genoeg restaurantjes waar je kan eten. Ik zou je zelf aanraden om wat buiten het plein te vinden, aangezien de prijzen daar aardig hoog kunnen worden (voor een halve liter cola kan je bijna 10 euro betalen…). Gelukkig was het eten erg lekker en hadden we weinig drinken besteld, maar voor de volgende keer willen we graag een tentje meer buiten het centrum van de wijk bezoeken.

Na het eten gingen we weer de heuvel af en pakten we de metro terug naar ons hotel. We hadden nog genoeg op de planning staan voor onze laatste dag, dus die rust hadden we wel nodig! We hebben erg genoten van alle uitzichten de afgelopen dag, maar we waren ook klaar voor een nieuwe dag vol avontuur. Welke mooie plekjes in Parijs heb jij bezocht? Laat het me weten in de reacties!