Recensie: De Warlock (De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel #5)

Genre: Young Adult, Spanning, Fantasy, Mythologie
Uitgeverij: Boekerij
Pagina’s: 327
Prijs: €10,00
Link naar het boek op Goodreads
Koop dit boek via Bol.com

Het onheil bereikt de tweeling in dit spannende vijfde deel van de Flamel-reeks. Josh is aan de zijde van John Dee gaan staan, de tweeling staat nu tegenover elkaar. Het gevaar loopt erg op. Scatty, Jeanne, Sint-Germain, Palamedes en Shakespeare zijn in het oude rijk Danu Talis waar ze moeten vechten voor hun leven. Josh gaat met Dee mee naar Alcatraz om de monsters eindelijk vrij te laten. Nicolas en Perenelle zitten aan het eind van hun leven en worden steeds zwakker, terwijl Sophie wordt verbaasd over haar leraar die haar Aardemagie kan leren. Sophie heeft het zwaar: staat zij aan de goede kant, hoe kan ze de wereld redden of is zij juist degene die de wereld vernietigd?

Dit deel heb ik binnen twee dagen uitgelezen. Dit boek is het spannendst tot nu toe. Het grote gevecht komt steeds dichter bij en als lezer kan je dit boek haast niet wegleggen. Elk personage heeft een bepaalde strijd die die moet aangaan, waardoor elk hoofdstuk spannend is. Ik had in dit deel ook veel meer het gevoel dat ik meeleefde met de personages en dat ze nu realistisch zijn geworden.

Daarbij komen we steeds dichterbij de oorsprong van deze wereld en krijg je het rijk Danu Talis te zien. Danu Talis is heel mooi beschreven, je kan heel makkelijk dit welvarende prachtige rijk inbeelden. Dit deel liet ook zien dat Scott echt onwijs veel research heeft gedaan op mythologie uit verschillende werelddelen, dat was goed te merken en heel interessant.

Ook het einde is een enorme cliffhanger, als boekengek ben ik heel blij dat ik het zesde deel gewoon al in huis heb, er is namelijk een enorme onthulling die de laatste paar zinnen verkondigen. De Warlock overtrof al mijn verwachtingen, ik kan niet wachten om deze serie uit te gaan lezen!